Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czerwiec 2022

Co robiliśmy w czerwcu?

W pierwszym tygodniu zgłębialiśmy wiedzę na temat zwierząt. Dzieci wiedzą, gdzie żyją różne zwierzęta na świecie, potrafią umieścić ich zdjęcia w odpowiednich miejscach na mapie, przyporządkować do odpowiednich środowisk, takich jak sawanna, ocean czy lasy tropikalne. Zwierzęta mieszkające w zoo też nie mają przed nimi tajemnic. Dzieci umieją je rozpoznawać nawet na ilustracjach przedstawiających fragmenty skóry. Wiedzą, jak się zachować podczas pobytu w parku narodowym oraz czego nie wolno tam robić. Dzieci wiedzą też, jak zachowywać się w lesie. Na zajęciach rozmawialiśmy o ewentualnym spotkaniu z wilkiem. Przedszkolaki poznały wiele przysłów związanych z tym zwierzęciem. Dzieliły zwierzęta na aktywne za dnia i w nocy. Ze szczególnym zainteresowaniem zgłębiły temat dotyczący nietoperzy. Wiedzą już, że nietoperze nie żywią się krwią ludzką i nie wkręcają się we włosy. Dzieci dowiedziały się, na czym polega zjawisko echolokacji, a nawet przećwiczyły zasadę jego działania na sobie.

W drugim tygodniu rozmawialiśmy o zwiastunach lata, letnich kwiatach i owadach, zjawiskach atmosferycznych, takich jak burza czy tęcza, oraz letnich smakołykach. Dzieci znają już wszystkie miesiące i pory roku. Potrafią ułożyć je w kolejności. Radzą sobie z planowaniem eksperymentów przyrodniczych, potrafią wyciągać z nich wnioski. Wiedzą, jak zachować się w czasie burzy, jakich miejsc unikać, gdzie się schronić. Znają siedem kolorów tęczy i wiedzą, jak ona powstaje. Nie mają problemu z rozpoznawaniem letnich kwiatów i owadów, potrafią wskazać je na fotografii oraz przeczytać wybrane nazwy. Mają wiedzę na temat powstawania i produkcji lodów, znają też słownictwo dotyczące ich smaków. Dzieci wykonały również pracę plastyczną na korytarz „żaglówki”. Doskonaliliśmy także umiejętność przeliczania, porównywania liczb, z czym dzieci radzą sobie coraz lepiej.

Trzeci tydzień upłynął nam pod znakiem zbliżających się wakacji. Wasze dzieci podzieliły się z nami wakacyjnymi planami. Wiedzą już, jakie są najpopularniejsze kierunki wyjazdów na wakacje w Polsce. Potrafią wskazać duże miasta nad morzem i w górach. Podczas prostych zabaw zapoznały się z mapą i globusem. Nasze przedszkolaki znają zasady bezpiecznego zachowywania się w określonych miejscach. Umieją odczytywać znaki informacyjne, ostrzegawcze i zakazu, które można spotkać podczas wakacyjnych wypraw.

Czwarty tydzień dotyczył emocji – tematu trudnego, ale niezwykle ważnego dla nas wszystkich, a zwłaszcza dla dzieci. Głównym celem było utrwalenie nazw i cech charakterystycznych różnych uczuć, ale również pomoc dzieciom w przeżywaniu emocji w odpowiedni sposób. Dzieci uczyły się rozpoznawać nie tylko emocje własne, lecz także cudze, oraz podchodzić do nich z szacunkiem. Nauczyły się rozróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne, a także poznały nowe strategie radzenia sobie z tymi złymi. Oddawały różne emocje mimiką i gestami i zastanawiały się, jak na nie zareagować. Dużo czasu poświeciliśmy dwóm ważnym, lecz trudnym emocjom – złości i lękowi. Dzieci próbowały określić swoje lęki i znaleźć wspólnie sposób na ich pokonanie.

W czerwcu z okazji Dnia Dziecka udaliśmy się również z wizytą do Liceum im. Konopczyńskiego na prezentację o dzieciach z różnych stron świata. Udaliśmy się na wycieczkę do Frajdalandii, gdzie mogliśmy szaleć na placu zabaw z gigantycznymi klockami, zjeżdżaliśmy na tyrolce, skakaliśmy na dmuchanych zamkach, karmiliśmy zwierzęta, oglądaliśmy pokaz sokolniczy oraz wspinaliśmy się po parku linowym. Mieliśmy również kilka warsztatów Fundacji Szkatułka dotyczących przyrody- zwierząt zapylających oraz drzew w mieście. A także warsztat związany ze sztuką i tym jaki jest jej związek z muzyką. Na zakończenie wybraliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie mogliśmy obserwować kaczki i wiewiórki i owady w ich naturalnym środowisku.