Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień 2022

Co robiliśmy w kwietniu?

W pierwszym tygodniu kwietnia dzieci czekały już na Wielkanoc. Poznały ciekawostki związane z tradycją przygotowywania i święcenia palm. Z powodzeniem potrafią rozróżnić wydmuszkę od pisanek i kraszanek. Przygotowały świąteczny koszyczek, znają symbolikę wkładanych do niego potraw. Stworzyły kolorowe styropianowe jajka oraz pomagały w tworzeniu ozdób na kiermasz Wielkanocny. Zaangażowały się także w rolę sprzedawców podczas kiermaszu. Dzieci poznały również tradycje i zwyczaje związane z obchodzeniem Wielkanocy na świecie. Uczestniczyły także w Wielkanocnym śniadanku przygotowanym z pomocą rodziców oraz doskonale bawiły się w szukanie czekoladowych jaj na podwórku.

W drugim tygodniu rozmawialiśmy na temat pracy rolnika. Przedszkolaki potrafią rozróżnić siano i słomę, wiedzą, po co na polach stawia się strachy na wróble. W tym tygodniu dzieci poznały rośliny okopowe, zbożowe, oleiste i włókniste. Bez problemu potrafią wytłumaczyć, skąd wywodzą się ich nazwy. Umieją też przyporządkować konkretne okazy każdej z grup. Zajęliśmy się także lubianym przez dzieci ziarnem kukurydzy. Dzieci dowiedziały się, jak powstaje popcorn. Dzieci dowiedziały się, gdzie i jak powstaje chleb. Podczas rozmów o pracy rolnika omówiliśmy narzędzia i maszyny wykorzystywane dziś na polach. Dzieci potrafią podać ich nazwy i opowiedzieć, do czego służą.

W trzecim tygodniu zajmowaliśmy się kolejnym ważnym tematem – ochroną środowiska. Najpierw dzieci decydowały, które przedmioty stworzyła natura, a które są dziełem człowieka. Potem nie tylko przypominały sobie zasady segregowania śmieci, lecz także zgłębiały trudniejsze zagadnienia – dowiedziały się, jak długo mogą się rozkładać różne odpady oraz czym jest i jak powstaje smog. Przedszkolaki zastanawiały się, jak same mogą dbać o środowisko. Niektóre propozycje wprowadzaliśmy w życie w naszym przedszkolu. Dowiedliśmy też, że powietrze istnieje. Kształtowaliśmy nawyk oszczędzania wody podczas najprostszych czynności, np. mycia zębów. Przedszkolaki zrozumiały, że nie wszystko należy wyrzucać, a niektóre rzeczy można wykorzystać powtórnie. Poznały pojęcie recyclingu. Podczas Dnia Ziemi wspólnie obejrzeliśmy ciekawą prezentację na temat ochrony środowiska oraz stworzyliśmy mural chodnikowy.

Książki były dla nas głównym tematem w czwartym tygodniu. Staraliśmy się rozbudzić w przedszkolakach zainteresowania czytelnicze. Przedszkolaki dowiedziały się choćby jak powstaje książka i papier, zapoznały się z różnymi rodzajami książek, porównywały je ze sobą pod względem wysokości, grubości, a nawet wagi. Zajęcia w tym tygodniu miały również na celu nauczenie szacunku do książek. Dzieci same tworzyły regulamin postępowania z książką, a także bawiły się w „szpital” dla książek i naprawiały zepsute książki. Celem wielu zajęć było rozwinięcie umiejętności językowych dzieci poprzez budowanie dłuższych wypowiedzi, obdarzanie uwagą innych rozmówców, płynne, wyraźne i zrozumiałe wypowiadanie się. Wiele dzieci jest zainteresowanych czytaniem i świetnie sobie radzi z czytaniem sylab i większych całości. Jednym z najciekawszych zadań w tym tygodniu było zaprojektowanie okładki do własnej książki i narysowanie do niej ilustracji. Przy okazji tego zadania dzieci zapoznały się z budową książki i jej elementami. W tym tygodniu dzieci doskonaliły także umiejętności społeczne poprzez pracę w grupach i przestrzeganie ustalonych zasad.

Dodatkowo w kwietniu dwa razy odwiedził nas Wesoły Uniwersytet. Raz z gadami- dzieci zapoznały się bliżej z żółwiem, wężem oraz gekonem lamparcim, mogły obserwować jak się zachowują a nawet pogłaskać. Drugi raz zabrał nas na podróż po kosmosie- dzieci dowiedziały się mnóstwo ciekawych rzeczy o układzie słonecznym oraz poleciały na Marsa. Odwiedziły nas także alpaki, do których dzieci mogły się przytulać i karmić. Mieliśmy także zajęcia zorganizowane przez Fundację Szkatułka, na których dzieci dowiedziały się jak komunikują się ze sobą zwierzęta i rośliny.

Z inicjatywy dzieci zaczęliśmy również zapraszać dzieci do prezentacji o hobby. Przedszkolaki bardzo chętnie wcielają się w rolę nauczyciela i dzielą się swoją wiedzą.