Kwiecień 2023
W pierwszym tygodniu poznaliśmy zwierzęta gospodarskie. Dowiedzieliśmy się, jak nazywają się domy zwierząt hodowlanych. Ciągle ćwiczymy dzielenie wyrazów na głoski i na sylaby. Rozmawialiśmy o tradycjach wielkanocnych: o potrawach, święconce i lanym poniedziałku. Próbowaliśmy produktów z wielkanocnego koszyczka. Szukaliśmy w przedszkolnym ogródku jajek schowanych przez zajączka. Mieliśmy także warsztaty o dzikich zwierzętach w mieście.
W drugim tygodniu dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta zamieszkują łąkę. Poznaliśmy literę ł, Ł, jak łapa. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę ł na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak pisze się nową literę – małą i wielką. Odczytywaliśmy wyrazy z poznanych liter. Mierzyliśmy się nawzajem, porównywaliśmy się, kto jest wyższy, a kto niższy; sprawdzaliśmy długość stolików. Poznaliśmy owady żyjące na łące. Stworzyliśmy pracę plastyczną malując akwarelami oraz nauczyliśmy się robić żabkę z origami. Oglądaliśmy także teatrzyk „Cztery mile za piecem”. Odwiedziła nas też mama Marysi R. i przeprowadziła z nami zajęcia o Thai Chi.
W trzecim tygodniu dowiedzieliśmy się, kim jest ekolog i czym się zajmuje. Nauczyliśmy się, czym różnią się śmieci od odpadów; dlaczego należy segregować odpady i jak się to robi. Dowiedzieliśmy się, czym są odnawialne źródła energii i dlaczego są ważne. Rozmawialiśmy o znaczeniu wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin. Wiemy, że wodę należy oszczędzać i umiemy to robić. Tworzyliśmy zabawki z recyklingu. Odwiedzili nas Gucio i Duduś i zagrali na magicznych łopatkach. Braliśmy udział w warsztatach o parkach, na których tworzyliśmy własną makietę parku.
Wybraliśmy się również do muzeum bazyliszka i poznaliśmy legendarne zwierzęta.
W czwartym tygodniu dużo rozmawialiśmy o ludziach, którzy niosą pomoc potrzebującym. Nauczyliśmy się, pod jaki numer telefonu należy zadzwonić, gdy zagrożone jest czyjeś życie czy bezpieczeństwo. Przećwiczyliśmy wzywanie pomocy – wiemy, jakie informacje należy podać dyspozytorowi. Potrafimy rozpoznać, nazwać i przyporządkować atrybuty danej służbie ratowniczej. Dowiedzieliśmy się, kto ratuje ludzi na wodzie i w górach.
Chodzimy także na warsztaty językowe na wydział neofilologii i uczymy się o różnych krajach- Szwajcarii, Hiszpanii, Meksyku, Włoszech.