Luty
Co robiliśmy w lutym?
W pierwszym tygodniu poznawaliśmy źródła różnych dźwięków i uświadamialiśmy sobie ich wartość w codziennym życiu. Rozwijaliśmy percepcję słuchową, kształtowaliśmy wrażliwość na dźwięki. Poznawaliśmy znaczenie pojęcia dyrygent oraz nazwy instrumentów muzycznych. Usprawnialiśmy umiejętność wypowiadania się, kształtowaliśmy umiejętność pracy
z tekstem, oswajaliśmy się z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną
i koncertami. Utrwalaliśmy znaczenie pojęcia rytm, rozwijaliśmy umiejętność zapamiętywania
i odczytywania rytmów. Utrwalaliśmy nazwy emocji, kształtowaliśmy umiejętność wyrażania własnych emocji bez naruszania granic innych osób.
W drugim tygodniu zapoznawaliśmy się z naturalnymi zasobami Ziemi. Zapoznawaliśmy się z bogactwem życia pod wodą oraz pojęciami: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium. Kształtowaliśmy umiejętność pracy z tekstem, dbaliśmy o integrację w grupie. Zapoznawaliśmy się ze złożami oraz miejscem ich wydobywania. Doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, porównywania i klasyfikowania. Zapoznawaliśmy się z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi.
W trzecim tygodniu zapoznawaliśmy się z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, rakieta. Utrwalaliśmy pojęcia: dzień i noc, kształtowaliśmy ciekawość i aktywność poznawczą, budowaliśmy postawy proekologiczne. Kształtowaliśmy umiejętność korzystania z prostego teleskopu, rozbudzaliśmy zainteresowanie nauką i kosmosem. Zapoznawaliśmy się z figurami geometrycznymi i ich cechami.
W czwartym tygodniu zapoznawaliśmy się z pojęciami: muzeum i paleontolog, kształtowaliśmy postawę szacunku dla tego, co dawne, wdrażaliśmy się do właściwych zachowań w muzeum. Utrwalaliśmy nazwy zawodów: archeolog i paleontolog, rozwijaliśmy umiejętności artykulacyjne. Kształtowaliśmy postawę szacunku dla pracy i różnych zawodów, uczyliśmy się dbałości o dobra kultury. Poznawaliśmy nazwy niektórych gatunków dinozaurów, poszerzaliśmy wiedzę na temat ich życia. Doskonaliliśmy umiejętność przeliczania i stosowania pojęć: mniej, więcej, tyle samo.
W piątym tygodniu wyjaśnialiśmy pojęcia: kino i teatr, kształtowaliśmy postawę otwartości na uczestnictwo w kulturze, wdrażaliśmy się do właściwych zachowań w kinie i teatrze. Zapoznawaliśmy się z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf), rozwijaliśmy umiejętność analizy sylabowej. Doskonaliliśmy umiejętność poruszania się po planszy do kodowania, przeliczania kroków i stosowania wyrażeń: do góry, obrót, w bok. Zapoznawaliśmy się z ideą starego kina, rozwijaliśmy kreatywność i wyobraźnię. Utrwalaliśmy znajomość zasad właściwych zachowań w instytucjach kultury.