Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj 2022

Co robiliśmy w maju?

Polska to mój dom – tak brzmiał temat pierwszego tygodnia. Dzieci podczas rozwiązywania różnych zagadek i wykonywania zadań utrwalały znajomość symboli narodowych: flagi, hymnu i godła. Nauczyły się wiersza ważnego dla każdego Polaka Katechizm polskiego dziecka Władysława Bełzy. Przyjrzały się bliżej monetom i banknotom, na których również – podobnie jak na godle – widnieje wizerunek orła w koronie. Podczas rozmaitych zabaw uczyły się posługiwać pieniędzmi. Przedszkolaki poszerzyły także wiedzę na temat polskich miast oraz stolicy. Przypomniały sobie i poznały nowe miejskie legendy, takie jak o poznańskich koziołkach czy warszawskiej Syrence. Przy okazji rozwinęły umiejętności posługiwania się mapą – znają nazwy największych polskich miast i potrafią je wskazać na mapie Polski. Wiedzą, która rzeka to Wisła i które miasta nad nią leżą. Poznały legendę o powstaniu Wisły. Dzieci poznały pojęcie patriotyzm, dowiedziały się, na czym taka postawa polega, czym dzisiejszy patriotyzm różni się od tego sprzed 100 lat. Wymyśliły mnóstwo propozycji, jak same mogą wykazywać postawy patriotyczne. Dzieci w tym tygodniu poznały kolejną literę alfabetu – J, j.

W drugim tygodniu rozpoczęliśmy podróż do krainy muzyki. Na początku tygodnia poznaliśmy najdawniejsze instrumenty, takie jak grzechotki, bębny i… ciało człowieka (klaskanie, tupanie, wydawanie dźwięków). Potem przeszliśmy do tych współczesnych. Przypomnieliśmy sobie nazwy kilku z nich, inne poznaliśmy. Dzieci dowiedziały się, czym różnią się instrumenty dęte i strunowe oraz które instrumenty należą do danej grupy. Poznały także różne gatunki muzyczne, co jest niezwykle ważne dla ich rozwoju muzycznego. Podczas tego tygodnia dzieci malowały palcami podczas słuchania muzyki. Nie zabrakło tematów związanych z muzyką klasyczną. Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na temat orkiestry. Dowiedziały się, kim jest dyrygent oraz do czego służy batuta. Poznały również inne trudne słowa, np. opera, filharmonia czy partytura. Dzieci doskonaliły też umiejętności matematyczne, takie jak przeliczanie, klasyfikowanie, tworzenie i kontynuowanie rytmów, kodowanie i dekodowanie. W tym tygodniu poznały także ostatnią w tym roku literę – H, h.

W trzecim tygodniu rozmawialiśmy o rodzicach przygotowując dzieci do świętowania Dnia Mamy i Taty. Dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy o zawodach, wykonywanych czynnościach, pełnionych obowiązkach. W tym tygodniu staraliśmy się też uwrażliwić dzieci na potrzeby i emocje innych. Rozmawialiśmy o nietypowych rodzinach, np. składających się tylko z jednego rodzica. Poruszyliśmy temat dzieci wychowywanych przez dziadków, rodzin patchworkowych oraz adopcji. Przeczytaliśmy fragment bajki Katarzyny Kotowskiej Jeż. Z. Tydzień zakończyliśmy rozmowami o miłości. Dzieci podawały swoje skojarzenia do tego słowa. Dzieci stworzyły także upominki, które przygotowywały z przejęciem.

W czwartym tygodniu udało nam się lepiej poznać samych siebie. Rozmawialiśmy o sobie, o swoim wyglądzie i naszych zainteresowaniach. Szukaliśmy różnic i podobieństw między nami. Dowiedzieliśmy się, że choć na zewnątrz się różnimy, w środku często jesteśmy do siebie podobni. Uczyliśmy się o dzieciach z różnych stron świata, o ich wyglądzie, strojach, obyczajach, a także o muzyce charakterystycznej dla kontynentów, na których żyją. Jak się okazało, mimo że mieszkamy w odległych krajach, podobnie się bawimy i spędzamy czas wolny. Dzieci dowiedziały się także, że na świecie niektórzy ich rówieśnicy żyją w trudnych warunkach: muszą pracować, cierpią z powodu głodu, braku dostępu do wody czy wojen. Dzieci poznały swoje prawa. Wiedzą już, co im się należy i co zrobić, gdy ktoś łamie ich prawa. Z okazji Dnia Dziecka mieliśmy moc atrakcji w krainie Shreka- odwiedziliśmy bagno gdzie bawiliśmy się slimem, szukaliśmy magicznej fasoli, udaliśmy się na lekcję ważenia eliksirów u Wróżki Chrzestnej, ratowaliśmy królewnę Fionę z najwyższej wieży a także szaleliśmy na dmuchany zamku i pałaszowaliśmy watę cukrową.

Dodatkowo odwiedził nas teatrzyk z Krokodylem, który bał się dentysty, ale przezwyciężył swój strach. Słuchaliśmy także koncertu, podczas którego bawiliśmy się w dyrygenta. Wybraliśmy się także na wycieczkę do Muzeum Narodowego na lekcję o porach roku.

Kilkoro dzieci przygotowało również prezentację o swoim hobby. Hania i Ola zbierają muszle, Marysia kamienie, a Julek ma ogromną kolekcję kluczy.