KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

MARZEC 2021

Co robiliśmy w marcu?

W pierwszym tygodniu rozmawialiśmy o nadchodzącej wiośnie. Dzieci poznały piosenkę „Gdzie się chowa zima?” i dowiedziały się, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie podczas przedwiośnia. Obserwowaliśmy zjawiska pogodowe. Dzieci uczyły się dopasowywać nazwy do odpowiednich symboli i dowiedziały się, co to jest prognoza pogody. Tańczyliśmy i śpiewaliśmy piosenkę „Kałużowy deszcz”. Podczas pokazu mody przypomnieliśmy sobie, do czego służą różne części garderoby oraz na jaką pogodę są odpowiednie, oraz uczyliśmy się odróżniać prawą stronę ciała od lewej. Zrobiliśmy eksperyment, żeby sprawdzić, jak woda krąży w przyrodzie, bawiliśmy się w zdmuchiwanie kropli deszczu, omijanie kałuż i udawaliśmy kropelki wody, które przemieniają się w gaz i parują, a następnie skraplają się i spadają jako deszcz. Przedszkolaki tworzyły nowe słowa, wymyślały i rozwiązywały zagadki o zwierzętach. Poznały wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Lisek” ze zbioru Wierszyki łamiące języki. Zabawy związane ze zwierzętami budzącymi się ze snu zimowego miały na celu nie tylko przypomnienie, które z nich zasypiają na zimę, ale również uświadamianie potrzeby odpoczynku: bawiliśmy się w niedźwiedzia i śpiocha oraz zabawę, odpoczynek, sen.

W drugim tygodniu rozmawialiśmy o wiosennych porządkach w ogrodzie. Mówiliśmy o tym, jak zadbać o ogród i kwiaty po zimie – trzeba poodkrywać rośliny, które były zabezpieczone przed mrozem i zgrabić liście pozostałe po jesieni. Przedszkolaki były zachęcane, by również po skończonej zabawie i nauce utrzymywać porządek. Dzieci poznały pierwsze wiosenne kwiaty i uczyły się czytania globalnego nazw niektórych z nich (tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec). Słuchały wiosennych wierszy: Przebiśnieg Haliny Szayerowej i Przyjście wiosny Jana Brzechwy. Żeby obserwować wzrost roślin i uczyć się je pielęgnować, założyliśmy uprawę fasoli i zasialiśmy kwiatki w doniczkach. Dzieci poznały piosenkę „Krasnoludki i groszek”. Przypomnieliśmy sobie nazwy różnych ptaków, próbowaliśmy naśladować wydawane przez nie dźwięki i obserwowaliśmy na zdjęciach, jakie jajka składają. Mówiliśmy o różnicach w ich wielkości i kolorze.

Trzeci tydzień był w przedszkolu czasem witania wiosny. Wspólnie bawiliśmy się na balu wiosennym. Staraliśmy się poznać wiosnę różnymi zmysłami – poprzez kolory, zapachy, dźwięki i smaki. Przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają ptaki: bocian, kos, kukułka, jaskółka, czapla, skowronek, próbowaliśmy naśladować odgłosy oraz sposób poruszania się niektórych z nich. Rozmawialiśmy o tym, jakie ptaki wracają do nas wiosną. Na podstawie opowiadania Hanny Łochockiej „Jak choruje Elemelek”, jak go leczą przyjaciele? mówiliśmy o tym, w jaki sposób można domowymi sposobami zapobiegać chorobom i jak je leczyć. Obejrzeliśmy kabaret „Niewidzialny świat” i przygotowaliśmy plakat informujący w jaki sposób możemy walczyć z wirusami. Uczyliśmy się, co należy jeść, by być zdrowym.

W czwartym tygodniu marca rozpoczęliśmy projekt edukacyjny „Jajko”. Sporządziliśmy siatkę wiedzy, żeby sprawdzić co już wiemy o jajkach. Przeprowadzaliśmy różne eksperymenty- sprawdzaliśmy wytrzymałość skorupki jajka rzucając je z wysokości, uczyliśmy się także jak rozpoznać jajko ugotowane od surowego bez rozbijania. Sprawdzaliśmy również czy jajko pływa czy tonie. Oglądaliśmy filmik jak z jajka wykluwa się kurczątko oraz oglądaliśmy książki, z których dowiedzieliśmy się, że nie tylko ptaki składają jajka.

Z racji zbliżającej się Wielkanocy przygotowaliśmy również dużo ozdób Wielkanocnych, które zabraliśmy potem do domu. Oglądaliśmy też Wielkanocny koncert „Jajko kura, Alleluja!” dzięki któremu poznaliśmy dawne zwyczaje związane z tym świętem.