Październik 2022
W pierwszym tygodniu dowiedzieliśmy się, czym jest sad. Poznaliśmy literę o, O, jak owoce. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę o na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się kreśli nową literę – małą i wielką. Poznaliśmy nazwy wielu owoców i bawiliśmy się w rozpoznawanie ich bez udziału wzroku. Poznaliśmy liczbę 1, a także jej zapis graficzny, czyli cyfrę 1. Odpowiadaliśmy na pytania: ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element.
W drugim tygodniu dowiedzieliśmy się, czym jest ogród i czym różni się od sadu. Rozmawialiśmy o tym, na czym polega troszczenie się o innych. Utrwalaliśmy umiejętność określania prawej i lewej strony ciała. Poznaliśmy literę a i A, jak aparat. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę a na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się kreśli nową literę – małą i wielką. Poznaliśmy nazwy wielu warzyw i bawiliśmy się w rozpoznawanie ich bez udziału wzroku. Dowiedzieliśmy się, jak różnie rosną warzywa. Przeprowadziliśmy eksperyment z czerwoną kapustą. Poznaliśmy wiersz J. Brzechwy pt. „Pomidor”. Podjęliśmy próby opisywania własnymi słowami smaków warzyw.
W trzecim tygodniu dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta mieszkają w parku, a jakie w lesie. Rozmawialiśmy o tym, jak należy zachowywać się w parku i w lesie. Słuchaliśmy nagrań z odgłosami lasu. Poznaliśmy literę i, I, jak igła. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę i na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Poznaliśmy liczbę 2, a także jej zapis graficzny, czyli cyfrę 2. Odpowiadaliśmy na pytania: ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element. Wybraliśmy się na spacer do parku żeby obserwować zmieniającą się przyrodę i pozbierać skarby jesieni.
W czwartym tygodniu zastanawialiśmy się nad zmianami w przyrodzie, rozmawialiśmy o tym, jak pogoda może wpływać na nasz nastrój i samopoczucie. Trenowaliśmy, jak wspierać smutną koleżankę czy kolegę. Poznaliśmy literę e, E jak ekran. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę e na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Poznaliśmy wiersze W. Chotomskiej „Smutny pan” i „Deszczowe zwierzaki” D. Gellner. Segregowaliśmy ubrania z podziałem na pory roku, w których się ich używa. Poznaliśmy liczbę 3, a także jej zapis graficzny, czyli cyfrę 3. Odpowiadaliśmy na pytania: ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element. Powtarzaliśmy nazwy dni tygodnia. Dowiedzieliśmy się czym jest święto Halloween oraz wykonywaliśmy różne zadania matematyczne, które doprowadziły nas do skarbu.
Dodatkowo w każdy wtorek i czwartek uczestniczyliśmy w warsztatach tanecznych, a w każdy piątek odwiedzały nas puchate alpaki.
Braliśmy udział w warsztatach Fundacji Szkatułka z których dowiedzieliśmy się czym jest impresjonizm, oraz malowaliśmy swój własny obraz impresjonistyczny. Na drugich warsztatach przybliżyliśmy sobie temat migracji ptaków. Uczestniczyliśmy w zajęciach sportowo- piłkarskich oraz zajęciach budowania z klocków Lego.