Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik 2022

W pierwszym tygodniu października poznaliśmy wartość pracowitość, którą następnie utrwalaliśmy za pomocą różnych gier dydaktycznych. Przy okazji poznaliśmy zwierzęta, które stały się symbolem pracowitości. Dowiedzieliśmy się co oznacza związek frazeologiczny pracowity jak mrówka. Poznaliśmy charakterystyczne dla jesieni kolory tj. czerwony, pomarańczowy, brązowy, żółty, a także utrwaliliśmy nazwy kolorów w języku angielskim. Wybraliśmy się na spacer do pobliskiego parku zebrać jesienne dary, skupiając się na listkach i ich barwach. Z uzbieranych listków stworzyliśmy piękne prace plastyczne.

W drugim tygodniu poznaliśmy odpowiedź na pytanie „Dokąd lecą bociany?” oraz dlaczego ptaki na jesień migrują. Dowiedzieliśmy się, że oprócz bocianów do ciepłych krajów odlatują również żurawie, jaskółki i szpaki. Wzbogaciliśmy nasz kącik przyrodniczy o własnoręcznie pomalowane grzybki, które później mogliśmy wziąć ze sobą do domu. Poznaliśmy zwierzęta, które robią zapasy na zimę. Przy okazji poćwiczyliśmy przeliczanie, a za pomoce dydaktyczne służyły nam zebrane w parku dary jesieni. W tym tygodniu odwiedziła nas mama Tymona, która zapoznała nas z zawodem kucharza. Przedstawiła nam przybory niezbędne w kuchni, a także opowiedziała o swojej pasji jaką jest gotowanie. Następnie mogliśmy przygotować i ozdobić własne pancakes, które następnie ze smakiem zjedliśmy.

W trzecim tygodniu ponownie odwiedziły nas alpaki. Mogliśmy je pogłaskać, a także nakarmić ulubionymi przysmakami. Podczas tychże zajęć poznaliśmy jakie ślady potrafią pozostawiać po sobie zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Poznaliśmy nową wartość uprzejmość na podstawie opowiadania G.Lipińskiej  „Nowi koledzy”. Dowiedzieliśmy się jakie owoce najlepiej jeść na jesieni oraz gdzie można je zdobyć. Rozmawialiśmy również o witaminach zawartych w owocach i warzywach, a także dlaczego są one tak istotne dla naszego zdrowia. Poznaliśmy pojęcia najwięcej i najmniej używając do tego owoców i warzyw, które przyniosły nam panie z kuchni. Wspólnie układaliśmy różne historyjki wcielając się w rolę owoców i warzyw znajdujących się na targu doskonaląc w ten sposób logiczne myślenie.

W czwartym tygodniu przygotowaliśmy nasze własne stemple z ziemniaków, które później użyliśmy do stworzenia pracy plastycznej. Wykonaliśmy eksperyment pt.: „Co kryje w sobie ziemniak?”. Poznaliśmy wiersz Jana Brzechwy „Na straganie”, do którego następnie przygotowaliśmy pacynki z talerzyków i plasteliny. Później za pomocą tychże pacynek odgrywaliśmy scenki z wiersza. Dowiedzieliśmy się czym jest proces kiszenia warzyw i w jakim celu się go dokonuje. Uczyliśmy się czytać słowo „ogórek” zarówno w języku polskim jak i angielskim, a następnie w różnej intonacji powtarzaliśmy te słowa. Rozwijaliśmy motorykę małą podczas lepienia z plasteliny różnych warzyw, które ostatecznie wrzuciliśmy do przygotowanego wcześniej słoika. Na koniec miesiąca czekała nas świetna zabawa podczas Święta Dyni. Każdy z nas przyszedł przebrany w straaaszne stroje i oprócz świetnej zabawy mogliśmy ozdobić własne dynie.