Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na kwiecień 2022 dla Raczków

Tematy  kompleksowe:
  1. Praca rolnika
  2. Wielkanoc
  3. Wszystko rośnie
  4. Dbamy o naszą planetę
  5. Tajemnice książek
Zamierzenia  wychowawczo–dydaktyczne:
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
  • Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
  • Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
  • Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
  • Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
  • Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
  • Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
  • Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.
  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
  • Rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
  • Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi przez zabawę w sklep.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.
  • Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd, treść).