Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na marzec 2022 dla Raczków

Tematy  kompleksowe:
  1. W marcu jak w garncu
  2. Porządki w ogrodzie
  3. Witaj Wiosno!
  4. Zwierzęta na wiejskim podwórku
Zamierzenia  wychowawczo–dydaktyczne:
  • Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby.
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.
  • Kształcenie umiejętności wnioskowania.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
  • Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie.
  • Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.
  • Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie postawy proekologicznej.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków.
  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody.
  • Kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach).
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne).
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż.
  • Rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych owoców i warzyw.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
  • Wdrażanie do poznawania rożnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
  • Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
  • Doskonalenie sprawności manualnej.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie aparatu mowy dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot.
  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków gospodarstwa wiejskiego.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.
  • Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.