Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na październik 2021 dla Kropelek

Tematy  kompleksowe:
  1. Idzie jesień przez świat.
  2. Jesienna przyroda.
  3. Koszyk Pani Jesieni.
  4. Skarby jesienne.
Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne:
  • Poznanie znaczenia empatii jako ważnej wartości.
  • Umiejętność rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody; uwrażliwianie na piękno przyrody otaczające człowieka; wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego.
  • Tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych.
  • Poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie.
  • Nabieranie sprawności motoryki małej.
  • Rozumienie pojęć mały, duży; kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi.
  • Wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi.
  • Ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw
    i ćwiczeń.
  • Poznanie malarstwa o tematyce jesienne.
  • Rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby; kreowanie umiejętności wyrażania siebie w pracy plastycznej.
  • Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych.
  • Nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt.
  • Czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia.
  • Zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna).
  • Czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki/niski, wyższy/niższy, wysoko/nisko.
  • Wspomaganie w rozwijaniu zdolności określania wyglądu ze względu na kształt.
  • Nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych.
  • Poznanie nowej metody uczenia się na pamięć (z użyciem symboli).
  • Uwrażliwianie na muzykę.
  • Konstruowanie sylwet ptaków.
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia malarstwa i jego przekazu.
  • Uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie.
  • Określenie zasad zdrowego odżywiania.
  • Poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę.
  • Zapoznanie się z wyglądem dyni; kształtowanie umiejętności opisywania go słowami.
  • Kształtowanie zainteresowań darami jesieni poprzez zabawy językowe.
  • Utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat).
  • Dostrzeganie kształtu koła w środowisku przyrodniczym.
  • Stwarzanie okazji do wspólnego dostrzegania piękna przyrody.
  • Muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów.
  • Kształtowanie umiejętności opracowywania ruchów do piosenki.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
  • Łączenie pojęć dobry/zły z kolorami.
  • Poznanie owoców i ich nazw.
  • Umiejętność rozróżniania owoców.