Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty dla Raczków
Tematy kompleksowe:
- Siły przyrody.
- Cztery żywioły.
- Wielka wyprawa.
- Nasze podróże.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
- poznanie obiegu wody w przyrodzie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- nabywanie umiejętności wnioskowania,
- poznanie właściwości wody,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
- poznanie właściwości powietrza,
- zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
- budzenie odpowiedzialności za środowisko,
- poznanie właściwości ognia,
- poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
- zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
- poznanie nowej wartości „oszczędność”,
- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
- budowanie poczucia przynależności do grupy,
- poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
- nauka gry na bębenku,
- budzenie poczucia ciekawości świata,
- poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
- rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
- zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.