Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec dla Raczków
Tematy kompleksowe:
- Mali odkrywcy.
- Tajemnice świata.
- Nadchodzi wiosna.
- Wiosna tuż-tuż.
- Projekt: W świecie owadów.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Poznanie nowej wartości „dociekliwość”, poznanie wartości „szczerość”,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
- poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
- rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
- poznawanie części ciała i nazw wybranych organów, poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
- poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów, ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych,
- rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków,
- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny, poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,
- poznanie właściwości magnesu,
- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
- poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego, rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych,
- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań,
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,
- poznanie cech marcowej pogody,
- rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej,
- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,
- rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej,
- poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,
- kształtowanie postaw moralnych,
- poznanie cech krajobrazu wiejskiego,
- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,
- poznanie zwierząt żyjących na wsi,
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,
- poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego.