Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc kwiecień
Tematy kompleksowe:
1. Od kurnika do świątecznego koszyka.
2. Na wiosennej łące.
3. Dbamy o naszą planetę.
4. Kto nam pomoże?
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika, wyrabianie szacunku do pracy rolnika,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie percepcji słuchowej
- wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt, kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta,
- rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, prawidłowego używania liczebników porządkowych,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych,
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
- rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych,
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie etapów rozwoju motyla i sposobów na pomaganie owadom,
- poznanie kształtu litery ł, Ł, utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym,
- pobudzanie i stymulowanie zmysłów,
- zachęcanie do starannego wykonywania pracy plastyczno-technicznej, rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
- poszerzanie wiadomości o zwierzętach mieszkających na łące
- rozwijanie postawy proekologicznej, kształtowanie nawyku dbania o planetę, budowanie poczucia odpowiedzialności za Ziemię,
- kształtowanie umiejętności segregowania odpadów, rozwijanie umiejętności czytania symboli, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy,
- wzbogacenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody,
- wdrażanie do posługiwania się adresem,
- wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, utrwalenie znajomości numerów alarmowych,
- klasyfikowanie figur geometrycznych i utrwalanie ich nazw, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
- wzbogacanie wiedzy na temat pracy lekarza, kształtowanie postawy prozdrowotnej, kształcenie umiejętności rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy