Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc maj
Tematy kompleksowe:
1.Majowe święta.
2. Od pomysłu aż po dach.
3. Święto Rodziny.
4.Jak powstaje…?
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, poznanie znaczenia symboli narodowych,
- utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków Warszawy – stolicy Polski, wdrożenie do właściwego zachowania podczas słuchania / śpiewania hymnu
- poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie, rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- wzbogacenie wiadomości na temat strojów regionalnych i tradycyjnych utworów ludowych, rozwijanie umiejętności tanecznych, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
- utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących Polski i UE, kształtowanie postawy patriotycznej,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- wzbogacanie wiadomości na temat życia zwierząt, budzenie szacunku do świata przyrody
- rozpoznawanie i nazywanie swoich emocji, przeżywanie ich w grupie,
- poznanie kształtu litery h, H,
- zapoznanie ze znakiem większości i mniejszości, ustalanie równoliczności zbioru
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów,
- rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, ćwiczenie poczucia pulsu w muzyce,
- rozwijanie miłości, szacunku i życzliwości wobec najbliższych, wzbogacenie słownictwa o określenia członków rodziny,
- utrwalanie nazewnictwa związanego z członkami rodziny, uświadomienie, jak ważna jest rodzina w życiu dziecka,
- utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w sklepie, wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi i wykonywania prostych obliczeń na pieniądzach
- rozwijanie świadomości ekologicznej, dotyczącej wykorzystywania odpadów i tworzenia z nich nowych rzeczy, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, wdrażanie prawidłowych nawyków żywieniowych, rozwijanie ciekawości badawczej,
- wiadomości na temat produktów potrzebnych do pieczenia ciasta.