Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc wrzesień 2021
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Wakacyjne wspomnienia.
- Jesteśmy bezpieczni.
- Dbam o siebie i środowisko.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- wdrażanie się do formułowania i przestrzegania zasad grupowych,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- doskonalenie orientacji w roku kalendarzowym,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nimi konsekwencji w przyrodzie,
- utrwalanie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku),
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora),
- utrwalenie sformułowań: daleko / blisko / dalej / bliżej z wykorzystaniem mapy,
- poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata,
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowania po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
- grupowanie pojazdów ze względu na określoną cechę (przeznaczenie, sposób poruszania się),
- doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej wypowiedzi dotyczącej miejsca swojego zamieszkania i adresu,
- doskonalenie umiejętności zadawania pytań zamkniętych,
- utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
- doskonalenie umiejętności tworzenia i odczytywania regulaminów,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi – potrafię mówić: nie!,
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji,
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności i funkcji przez nich pełnionych,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji,
- rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów,
- wprowadzenie litery O, o na podstawie wyrazu „oko”,
- budowanie świadomości dzieci na temat higieny,
- pogłębianie wiedzy na temat słuchu: zagrożeń, niepełnosprawności oraz higieny,
- doświadczanie polisensoryczne,
- wprowadzenie liczby 1,
- utrwalenie wiadomości na temat zmysłów człowieka,
- budowanie świadomości na temat zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia środowisk.