Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń 2022

Co robiliśmy w styczniu?

W pierwszym tygodniu zajęliśmy się tematem kalendarza. Skupiliśmy się na porach roku, miesiącach, dniach tygodnia, a także różnych innych sposobach pomiaru czasu. Dzieci chętnie porównywały różne rodzaje kalendarzy, informacje, jakie są w nich zawarte, a także ich wygląd. Utrwaliliśmy kolejność pór roku, a przy tym doskonaliliśmy umiejętności matematyczne takie jak dostrzeganie rytmu, sekwencji. Usystematyzowaliśmy wiedzę dzieci na temat miesięcy, poznaliśmy ich kolejność, a także przyporządkowanie do pór roku. Nasz grupowy kalendarz wzbogacił się właśnie o nazwy miesięcy i pór roku. Dzięki częstemu utrwalaniu, nazwy dni tygodnia i ich kolejność nie sprawiają w większości problemów przedszkolakom. Najciekawszym dla dzieci tematem był ten dotyczący sposobów pomiaru czasu. Dzieci mogły zobaczyć różnego rodzaju zegary, a także ich wnętrza. Przedszkolaki próbowały także rozróżnić pojęcia takie jak sekunda, minuta oraz godzina.

Drugi tydzień wzbudzał wśród dzieci wiele emocji, gdyż dotyczył odległej krainy – obszarów polarnych. Był to czas, kiedy dzieci wykonały wiele doświadczeń związanych z lodem i śniegiem, a także ochroną przed zimnem. Chętnie stawiały hipotezy i formułowały wnioski, próbując odpowiedzieć na pytania takie jak np. „Jaki jest lód?”, „Co to jest śnieg?”. Dzieci zdobyły także wiedzę na temat zwierząt żyjących na północnym i południowym kole podbiegunowym. W tym tygodniu dzieci poznały także literę U, u oraz liczbę 8.

Trzeci tydzień w całości był poświęcony obchodom Dni Babci i Dziadka i odbył się zdalnie. Dzieci próbowały znaleźć jak najwięcej pomysłów dotyczących tego, jak mogą uczcić te święta. Przedszkolaki szukały także rozwiązań, co można zrobić, gdy nie ma się dziadków lub mieszkają daleko. Dzieci w różny sposób doskonaliły kompetencje językowe, np. opisując wygląd czy upodobania dziadków, oraz matematyczne – w sytuacjach realistycznych takich jak przygotowanie przyjęcia (przeliczanie, dzielenie). Przedszkolaki zapoznały się także z nową literą – S jak serce. To właśnie serce było głównym motywem całego tygodnia, a także inspiracją do wykonania upominków dla babć i dziadków. Po powrocie do przedszkola dzieci przygotowały przedstawienie „Jak babcia poznała dziadka”. Nauczyły się wierszyka oraz zaśpiewały piosenki. Przygotowały też dla dziadków prezenty w postaci magicznych kul.

W czwartym tygodniu naszym tematem były zimowe mistrzostwa sportowe. Dzieci zapoznały się z dyscyplinami sportowymi takimi jak np. saneczkarstwo, bobsleje, jazda figurowa, łyżwiarstwo szybkie, slalom czy biegi narciarskie. Poza ogólnym zapoznaniem z tymi dyscyplinami dzieci przeprowadziły szereg doświadczeń pomagających zrozumieć: dlaczego krążek hokejowy ślizga się na lodzie, a sanki i narty zjeżdżają dobrze po śniegu, a po trawie nie. Przedszkolaki poznały kolejną liczbę – 9 i podczas różnych zabawa doskonaliły jej zrozumienie w aspekcie kardynalnym i porządkowym. W wielu różnorodnych zadaniach dzieci ćwiczyły także motorykę małą.

Dzieci miały również szereg dodatkowych atrakcji. Mogły obejrzeć teatrzyk „Kopciuszek” za pomocą zdalnej platformy. Uczestniczyły także w koncercie „Karnawałowy balonik” gdzie zapoznały się z nowym instrumentem muzycznym- fletem. Uczestniczyły zdalnie w zajęciach zorganizowanych przez Fundację Szkatułka dotyczących zanieczyszczeń powietrza. Bawiły się także fantastycznie na balu karnawałowym w podwodnym świecie.