Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień 2021

Co robiliśmy w grudniu?

Rozpoczęliśmy pierwszy tydzień związany z radosnym czasem świąt. Dzieci poznały historię Świętego Mikołaja, szukały różnic między dawnym Mikołajem – biskupem a tym współczesnym. Z chęcią rozmawiały o własnym marzeniach i sposobach na ich realizację. Dowiedziały się, że marzenia mogą być nie tylko materialne. Na wystawce możecie zobaczyć pracę dzieci – odciski rączek, z których powstały wesołe, świąteczne mikołaje. W tym tygodniu nauczyliśmy się również pisać listy. Dzieci wykonały listy za pomocą piktogramów. Nauczyliśmy się również piosenki „Święty Mikołaju”. Wprowadziliśmy nową literę K, k. Dzieci dokonywały syntezy i analizy słuchowej wyrazów. Z zapałem wykonywały zadania grafomotoryczne. Coraz lepiej radzą już sobie z trzymaniem narzędzi pisarskich, z czego jesteśmy bardzo dumni. Oprócz litery K, k wprowadziliśmy także liczbę 6, której poznanie zbiegło nam się z mikołajkami. Przy okazji tego święta stworzyliśmy kalendarz adwentowy i powtórzyliśmy dni tygodnia. Oglądaliśmy także teatrzyk, który przybliżył nam postać Świętego Mikołaja w różnych krajach.

Drugi tydzień poświęciliśmy na rozmowy o zawodach wykonywanych przez ludzi. Rozmawialiśmy o naszych obowiązkach i wynikających z nich konsekwencjach. Dzieci utrwaliły sobie nazwy zawodów oraz nauczyły się czytać globalnie niektóre z nich. Poznały atrybuty ludzi pracujących w danym zawodzie. Poruszyliśmy temat zawodów nowoczesnych i zawodów przyszłości, rozmawialiśmy o robotach zastępujących człowieka lub pomagających mu. Przy okazji omówienia tematyki robotów wprowadziliśmy literę R, r. Dzieci odszukiwały ją na obrazkach wśród innych grafemów, wykonywały szereg zadań językowych, grafomotorycznych. Nie pominęliśmy jednak tematu dawnych zawodów, dziś już rzadko spotykanych, tj. flisak, bednarz, zdun, kołodziej, kowal i inne. Na koniec tygodnia rozmawialiśmy na temat współpracy ludzi z różnych zawodów (na przykładzie budowy domów). Temat zawodów zakończyliśmy dniem z hasłem przewodnim: „Kim będę w przyszłości”.

W trzecim tygodniu nasza grupa została niestety zamknięta z powodu pandemii. Dzieci jednak uczyły się zdalnie z pomocą komputera. Rozwiązywały quiz bożonarodzeniowy, w którym odpowiadając na poszczególne pytania zdobywały ozdoby, aby na koniec ozdobić nimi choinkę. Spotkały także Mikołaja, który przyszedł do przedszkola, ale ponieważ nie zastał dzieci zostawił im prezenty pod choinką. Przy okazji rozmowy o drzewkach iglastych wprowadziliśmy literę L, l. Dzieci już wiedzą, że w lesie nie rosną choinki, a tata do domu przynosi drzewko iglaste, które trzeba przystroić.

Czwarty tydzień był poświęcony był tradycjom bożonarodzeniowym. Dzieci przypomniały sobie polskie i światowe obrzędy i tradycje związane z tymi świętami. Przypomnieliśmy sobie także kilka popularnych kolęd, takich jak Cicha noc oraz Do szopy, hej pasterze. Jak w każdym tygodniu – doskonaliliśmy motorykę małą poprzez zadania grafomotoryczne i zabawy plastyczne. Dzieci bardzo chętnie opowiadały o ich sposobach spędzania czasu w święta, dzięki czemu rozwijały ekspresję słowną. Bardzo ciekawym tematem był dla dzieci savoir-vivre, a dzięki przystępnemu podaniu go w formie zabawnych tekstów zaczerpniętych z książki G. Kasdepke Bon czy ton… savoir-vivre dla dzieci przedszkolaki przypomniały sobie najważniejsze zasady dobrego zachowania, np. przy stole. W związku z tym, że był to tydzień przedświąteczny, przez co wiele dzieci z naszej grupy wyjechało, a reszta jest pochłonięta świątecznymi przygotowaniami, nie poznaliśmy nowych liter ani liczb, lecz w różnych formach utrwalaliśmy te poznane dotychczas.