Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty 2022

Co robiliśmy w lutym?

W pierwszym tygodniu zajmowaliśmy się projektem badawczym dotyczącym wirusów. Sporządziliśmy siatkę wiedzy, żeby zorientować się co już wiemy, a czego chcielibyśmy się dowiedzieć. Przynosiliśmy wiele książek, z których mogliśmy się dowiedzieć jak wyglądają i jak przenoszą się wirusy. Zrobiliśmy doświadczenie z mydłem wodą i brokatem, żeby zaobserwować jak drobinki uciekają od mydła. Zagraliśmy w gry- wizualizacje, które pomogły nam zrozumieć jak działa kwarantanna oraz co powodują szczepionki. Wykonywaliśmy ćwiczenia gimnastyczne obrazujące jak nasz organizm walczy z chorobą. Obejrzeliśmy filmiki edukacyjne z serii Było sobie życie, aby dowiedzieć się jak działa nasz system odpornościowy oraz co powodują szczepionki w naszym organizmie. Zrobiliśmy także własne modele wirusów z plasteliny i drucików.

W drugim tygodniu dzieci dowiedziały się, czym jest karnawał i jak obchodzi się go w różnych częściach naszej planety, a także poznały tańce pochodzące z całego świata. Dzięki wyrazowi „bal” dzieci poznały homonimy, czyli wyrazy brzmiące tak samo, ale oznaczające coś zupełnie innego, np. zamek do drzwi i zamek jako budowla. Przedszkolaki wypowiadały się na temat wymarzonych strojów karnawałowych oraz je rysowały. Wykonały maskę z papieru. Doskonaliły spostrzegawczość w wielu zadaniach, np. wyszukiwały różnice i podobieństwa między strojami. W minionym tygodniu poznaliśmy literę N, n, B, b oraz liczbę 0. Doskonaliliśmy rozpoznawanie nowej litery i nowej liczby wśród innych znaków oraz ćwiczyliśmy sprawność rąk, przygotowując się do pisania w szkole. Przy wprowadzeniu litery N, n szczególną uwagę zwróciliśmy na jej podobieństwo do litery M, m, tak by dzieci w przyszłości nie miały problemu z ich rozróżnianiem.

Tematyka trzeciego tygodnia dotyczyła zamierzchłych czasów i bardzo przypadła przedszkolakom do gustu. Dzieci poszerzyły wiedzę na temat śladów przeszłości, takich jak skamieliny. Zdobyły informacje dotyczące dinozaurów, przodków człowieka i starożytnych cywilizacji. Podczas zajęć dzieci stawiały pytania, na które wspólnie szukaliśmy odpowiedzi w różnych źródłach. Próbowały dowiedzieć się na przykład, dlaczego dinozaury wyginęły. Nie ograniczyliśmy się do teorii, wykonaliśmy nawet własny wulkan. Ponadto dzieci poznały najpopularniejsze gatunki dinozaurów, ich wygląd, sposób poruszania się i odżywiania. Wspólnie bawiliśmy się w paleontologów przy wykopaliskach i składaliśmy szkielet dinozaura na dywanie w sali. W minionym tygodniu dzieci poszerzyły wiedzę na temat przodków człowieka i stylu ich życia – rozmawialiśmy o tym, czym się zajmowali, gdzie mieszkali, jak wyglądali. Dowiedzieliśmy się, jak funkcjonowały starożytne cywilizacje Egiptu i Grecji. Dzieci podczas zajęć doskonaliły różnorakie umiejętności, m.in. matematyczne, takie jak porównywanie liczebności zbiorów i wielkości, szeregowanie od elementu najmniejszego do największego i odwrotnie. Poznały także ostatnią w tym roku liczbę 10. Stale doskonalimy także sprawność rąk podczas: rysowania, kolorowania, pisania szlaczków, wycinania oraz wykonywania prac plastycznych z wykorzystaniem małych elementów.

W czwartym tygodniu zajmowaliśmy się tematem wynalazków. Przedszkolaki zastanawiały się, jak wyglądałby świat bez najważniejszych odkryć i wynalazków, np. bez elektryczności czy koła. Poznały również dawne odpowiedniki współczesnych urządzeń – pralki, czajnika czy tramwaju. Zadaniem, które sprawiło im ogromną radość, było rozpoznawanie urządzeń gospodarstwa domowego i środków transportu jedynie po wydawanych odgłosach. Nieco więcej czasu poświęciliśmy dwóm współczesnym wynalazkom: telefonowi i komputerowi. Rozmawialiśmy nie tylko o ich funkcjonalności, lecz także o zagrożeniach, jakie mogą powodować. Uwagę dzieci skierowaliśmy na bezpieczeństwo w internecie: niepewne strony, znajomości, uzależnienie od gier. Uczulaliśmy, że nie wolno podawać w sieci żadnych danych osobowych. Ważne jednak, by dzieci wiedziały, że telefon czy komputer nie służą tylko do zabawy i nie są też jedynie źródłem niebezpieczeństwa, lecz – właściwie wykorzystywane – mogą pomagać w nauce. Przedszkolaki poznały kolejną literę – P, p. Prócz utrwalania jej wyglądu i rozpoznawania wśród innych, dzieci czytały sylaby i układały proste słowa zawierające tę literę.

Dodatkowo obchodziliśmy w przedszkolu walentynki podczas których wspólnie bawiliśmy się w różne gry oraz wykonaliśmy kartki dla swoich kolegów. Odwiedziła nas także Fundacja Szkatułka z warsztatami, na których tworzyliśmy własne lampiony oraz z warsztatami z malarstwa, gdzie uczyliśmy się malować pejzaże. Mieliśmy w przedszkolu również specjalnych gości- sowy. Mogliśmy zapoznać się z ich zwyczajami i sposobem życia, a także pogłaskać.