Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy marzec 2025 dla Rybek

Tematy  kompleksowe:
  1. Kto nam pomoże?
  2. W kinie lub teatrze.
  3. Przebudzenie po zimie.
  4. W wiosennym ogrodzie.
Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
  • Uważne słuchanie głośnego czytania, odpowiadanie na pytania do tekstu.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, koncentracji na słowie czytanym.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
  • Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu.
  • Poznanie liter Z,z; G,g; C,c  rozpoznawanie ich wśród innych liter.
Edukacja matematyczna:
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
  • doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10 i większej.
  • Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
  • Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
  • Zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce).
  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
  • Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania.
Przygotowanie do nauki pisania:
  • Kolorowanie w konturach.
  • Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
  • Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Doskonalenie umiejętności wycinania.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
  • Przyimki i miejsca (in,on,under, next to).
  • In my room (podstawowe miejsca).
  • Aktywności fizyczne (jump, run, climb a tree, play, football, basketball) itd.
Edukacja przyrodnicza:
  • Poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem: „W marcu jak w garncu”.
  • Utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru.
  • Zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i odgłosami, które wydają, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę.
  • Poznanie narzędzi ogrodniczych.
  • Zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie (co wynika z kalendarza i praw natury).
  • Poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów).
  • Utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny.
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin.
Edukacja społeczno – moralna:
  • Poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków.
  • Poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
  • Zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych.
Edukacja muzyczna:
  • Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
  • Zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku.
  • Zapoznanie ze zdrowym stylem życia.
  • Utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
  • Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 25,26,27,28.
Poznawanie zawodów:
  • Strażak
  • Policjant
  • Lekarz