Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na luty 2025 dla Rybek

Tematy  kompleksowe:
  1. Pod ziemią i pod wodą.
  2. W kosmosie.
  3. Prehistoryczny świat.
  4. Chronimy dzieci.
Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
  • Uważne słuchanie głośnego czytania, odpowiadanie na pytania do tekstu.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, koncentracji na słowie czytanym.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
  • Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu.
  • Poznanie liter W,w; P,p; J,j; N,n rozpoznawanie ich wśród innych liter.
Edukacja matematyczna:
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
  • doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10,
  • Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
  • Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
  • Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania.
Przygotowanie do nauki pisania:
  • Kolorowanie w konturach.
  • Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
  • Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Doskonalenie umiejętności wycinania.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
  • Friends ( poznanie słów związanych z emocjami),happy, sad, birthday).
  • My house (konstrukcje there is, there are, podstawowe meble i przedmioty w klasie).
  • In my room, ( Liczenie do 12, podstawowe meble w domu).
  • I can..(poznanie i utrwalenie aktywności fizycznych- I can swim, I can play football, I can climb trees).
  • Wykorzystanie poznanego słownictwa w grach, piosenkach i zabawach.
Edukacja przyrodnicza:
  • Zapoznanie z naturalnymi zasobami ziemi, zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami.
  • Zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”.
  • utrwalenie wiedzy na temat złóż surowców, kopalni i ich rodzajów.
  • Zapoznanie dzieci z budową wulkanu oraz procesami zachodzącymi w nim.
  • Poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”,
  • Zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu.
  • Poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc).
  • Poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia.
Edukacja społeczno – moralna:                                    
  • Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami.
  • Zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i relikty przeszłości.
  • Uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka,
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz rozpoznawanie, jakie informacje ze sobą niosą.
  • Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami.
  • Uświadomienie sobie jakie rzeczy i sytuacje lubię, a inne nie.
  • Uświadomiemie sobie, kto jest zaufaną, pomocną osobą.
  • Kształtowanie wiedzy o zmysłach oraz bezpiecznym/niebezpiecznym dotyku.
  • Kztałtowanie wiedzy o dobrych i złych tajemnicach oraz bezpiecznych i niebezpiecznych sytuacjach.
  • Poznanie bezpiecznych zasad w kontaktach z innymi ludźmi, szczególnie w sytuacji zagrożenia.
Edukacja muzyczna:
  • Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
  • Utrwalanie sposobów zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.
  • Utrwalanie umiejętności ubierania się odpowiednio do pogody.
  • Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 21,22,23,24.
Poznawanie zawodów:
  • Astronom, astronauta/kosmonauta
  • Archeolog
  •