Plan pracy na luty 2025 dla Rybek
Tematy kompleksowe:
- Pod ziemią i pod wodą.
- W kosmosie.
- Prehistoryczny świat.
- Chronimy dzieci.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
- Uważne słuchanie głośnego czytania, odpowiadanie na pytania do tekstu.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, koncentracji na słowie czytanym.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
- Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu.
- Poznanie liter W,w; P,p; J,j; N,n rozpoznawanie ich wśród innych liter.
Edukacja matematyczna:
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
- doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10,
- Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
- Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
- Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
- Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
- Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania.
Przygotowanie do nauki pisania:
- Kolorowanie w konturach.
- Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
- Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
- Doskonalenie umiejętności wycinania.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
- Friends ( poznanie słów związanych z emocjami),happy, sad, birthday).
- My house (konstrukcje there is, there are, podstawowe meble i przedmioty w klasie).
- In my room, ( Liczenie do 12, podstawowe meble w domu).
- I can..(poznanie i utrwalenie aktywności fizycznych- I can swim, I can play football, I can climb trees).
- Wykorzystanie poznanego słownictwa w grach, piosenkach i zabawach.
Edukacja przyrodnicza:
- Zapoznanie z naturalnymi zasobami ziemi, zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami.
- Zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”.
- utrwalenie wiedzy na temat złóż surowców, kopalni i ich rodzajów.
- Zapoznanie dzieci z budową wulkanu oraz procesami zachodzącymi w nim.
- Poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”,
- Zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu.
- Poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc).
- Poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia.
Edukacja społeczno – moralna:
- Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami.
- Zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i relikty przeszłości.
- Uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka,
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz rozpoznawanie, jakie informacje ze sobą niosą.
- Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami.
- Uświadomienie sobie jakie rzeczy i sytuacje lubię, a inne nie.
- Uświadomiemie sobie, kto jest zaufaną, pomocną osobą.
- Kształtowanie wiedzy o zmysłach oraz bezpiecznym/niebezpiecznym dotyku.
- Kztałtowanie wiedzy o dobrych i złych tajemnicach oraz bezpiecznych i niebezpiecznych sytuacjach.
- Poznanie bezpiecznych zasad w kontaktach z innymi ludźmi, szczególnie w sytuacji zagrożenia.
Edukacja muzyczna:
- Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
- Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
- Utrwalanie sposobów zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.
- Utrwalanie umiejętności ubierania się odpowiednio do pogody.
- Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 21,22,23,24.
Poznawanie zawodów:
- Astronom, astronauta/kosmonauta
- Archeolog