Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na maj 2025 dla Rybek

Tematy  kompleksowe:
  1. Majowe święta.
  2. Od pomysłu aż po dach.
  3. Święto Rodziny.
  4. Jak powstaje.
Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
  • Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu, scalanie wyrazu z głosek, dzielenie na głoski krótkich wyrazów.
  • Zapoznanie z procesem tworzenia książki.
  • Poznanie liter H,h rozpoznawanie ich wśród innych liter.
  • Utrwalanie kształtu poznanych liter.
Edukacja matematyczna:
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
  • doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10 i większej.
  • Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
  • Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
  • Utrwalanie nazw cech wielkościowych.
  • Zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce).
  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
  • Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia.
Przygotowanie do nauki pisania:
  • Kolorowanie w konturach.
  • Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
  • Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Doskonalenie umiejętności wycinania.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
  • In the city (słowa: street, park, shop, supermarket , restaurant), wyrażenia: Let's play in the park/ playground… Don't play on the street... + gry i zabawy.
  • In the city cd... ( shop, school, preschool), Go straight, turn left, turn right + gry i zabawy.
  • Let's go shopping  (utrwalenie słownictwa zw z jedzeniem, zabawkami): trolley , cake , ice cream), How much is tit + gry i zabawy.
Edukacja przyrodnicza:
  • Zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta.
  • Poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są wykonane.
Edukacja społeczno – moralna:
  • Kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom.
  • Poznanie symboli narodowych.
  • Zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast.
  • Zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą.
  • Wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich.
  • Uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami.
  • Uświadomienie, że członkiem rodziny może być także zwierzę.
  • Wyrażanie radości z własnoręcznego przygotowywania upominków dla najbliższych.
  • Uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy.                   
Edukacja muzyczna:
  • Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
  • Rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych oraz piosenek z dawnycj lat.
Edukacja zdrowotna:
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych,
  • Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 33,34,35,36.
Poznawanie zawodów:
  • Pracownik budowlany.
  • Zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania np. krawiec, mleczarz, piekarz.