Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na październik w Raczkach

Tematy tygodniowe:
  1. Zwierzęta jesienią.

  2. Pogoda w kratkę.

  3. Zdrowie na talerzu.

  4. Bajkostwory i potwory.

  5. Album rodzinny.

Edukacja polonistyczna:
  1. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.

  2. Kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji.

  3. Kształtowanie umiejętności tworzenia rymów.

  4. Kształtowanie umiejętności sylabizowania.

  5. Zapoznanie z nazwami polskich warzyw.

  6. Kształtowanie sprawności językowej.

  7. Kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt.

  8. Kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci.

  9. Kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny.

Edukacja matematyczna:
  1. Wdrażanie do układania pod względem wielkości.

  2. Doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania.

  3. Umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań.

  4. Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem.

  5. Zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod).

  6. Doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu.

  7. Zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem.

Edukacja przyrodnicza:
  1. Zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt.

  2. Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych.

  3. Poznanie zjawiska powstawania deszczu.

  4. Zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie.

Przygotowanie do nauki pisania:
  1. Ćwiczenia grafomotoryczne.

  2. Rozwijanie twórczej aktywności dziecka.

  3. Kształtowanie umiejętności plastycznych.

  4. Rozwijanie spostrzegawczości.

  5. Doskonalenie sprawności manualnych.

  6. Rozwijanie zmysłu estetycznego.

  7. Kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy.

Edukacja zdrowotna:
  1. Wyrabianie nawyku mycia rąk.

  2. Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.

  3. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

  4. Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.

  5. Uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców.

  6. Utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych.

  7. Wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu.

Zabawy ruchowe:
  1. Orientacyjno-porządkowe: „Do legowiska”, „Zwinne zwierzątka”, „Wycieczka do lasu”, „Przysmaki” , „Odlatujące ptaki”, „Dzieci i deszcz”, „Ukryte słowo”, „Nadciągają chmury”, „Wykopki”, „Sałatka warzywna”, „To jest mój dom”

  2. Z elementami czworakowania: „Śpiący miś”, „Dziki ryją w ziemi”, „Domki jeży”, „Gdzie te rogi?”

  3. Z elementami bieżnymi: „Czary pary”, „Deszczowe niebo”, „Marsz”, „Rytm to podstawa”

  4. Z elementami skoku: „Wiewiórki”, „Skoki przez kałuże”

  5. Z elementami rzutu i celowania: „Koła w ruch”, „Podrzuć i złap ziemniaka”

  6. Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Drzewa wysokie i drzewa niskie”, „Zrywam owoce”, „W ogrodzie”, „Rodzinne zdjęcia”

Współpraca z rodzicami:
  1. Wzbogacanie kącika tematycznego.

Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
  1. Uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym.

  2. Budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy.

  3. Zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników.

  4. Doskonalenie umiejętności skupiania uwagi.

  5. Ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb.

  6. Doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi.

  7. Uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy.