Plan pracy na październik w Raczkach
Tematy tygodniowe:
Zwierzęta jesienią.
Pogoda w kratkę.
Zdrowie na talerzu.
Bajkostwory i potwory.
Album rodzinny.
Edukacja polonistyczna:
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
Kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji.
Kształtowanie umiejętności tworzenia rymów.
Kształtowanie umiejętności sylabizowania.
Zapoznanie z nazwami polskich warzyw.
Kształtowanie sprawności językowej.
Kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt.
Kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci.
Kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny.
Edukacja matematyczna:
Wdrażanie do układania pod względem wielkości.
Doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania.
Umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań.
Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem.
Zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod).
Doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu.
Zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem.
Edukacja przyrodnicza:
Zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt.
Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych.
Poznanie zjawiska powstawania deszczu.
Zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie.
Przygotowanie do nauki pisania:
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Rozwijanie twórczej aktywności dziecka.
Kształtowanie umiejętności plastycznych.
Rozwijanie spostrzegawczości.
Doskonalenie sprawności manualnych.
Rozwijanie zmysłu estetycznego.
Kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy.
Edukacja zdrowotna:
Wyrabianie nawyku mycia rąk.
Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.
Uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców.
Utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Do legowiska”, „Zwinne zwierzątka”, „Wycieczka do lasu”, „Przysmaki” , „Odlatujące ptaki”, „Dzieci i deszcz”, „Ukryte słowo”, „Nadciągają chmury”, „Wykopki”, „Sałatka warzywna”, „To jest mój dom”
Z elementami czworakowania: „Śpiący miś”, „Dziki ryją w ziemi”, „Domki jeży”, „Gdzie te rogi?”
Z elementami bieżnymi: „Czary pary”, „Deszczowe niebo”, „Marsz”, „Rytm to podstawa”
Z elementami skoku: „Wiewiórki”, „Skoki przez kałuże”
Z elementami rzutu i celowania: „Koła w ruch”, „Podrzuć i złap ziemniaka”
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Drzewa wysokie i drzewa niskie”, „Zrywam owoce”, „W ogrodzie”, „Rodzinne zdjęcia”
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika tematycznego.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym.
Budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy.
Zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników.
Doskonalenie umiejętności skupiania uwagi.
Ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb.
Doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi.
Uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy.