Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń 2025

Styczeń to czas na rozmowy o nowym roku i następstwach czasu. Te tematy są jeszcze abstrakcją dla trzylatka, jednak pomimo tego już na tym etapie staramy się zainteresować dzieci wybranymi zagadnieniami związanymi z mierzeniem upływu czasu. Poznawaliśmy funkcje zegara i wybrane zwyczaje związane z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijaliśmy umiejętność słuchania ze zrozumieniem, poznawaliśmy pojęcia związane z następstwami czasu - wczoraj, dziś, dostrzegaliśmy rytm w następowaniu po sobie dnia i nocy, poznawaliśmy zjawisko cyklicznego występowania miesięcy i cechy charakterystyczne pierwszego miesiąca roku, poznawaliśmy cechy pór roku. 

W tym miesiącu odbył się Dzień Babci i Dziadka, w kontekście tej uroczystości poznawaliśmy znaczenie słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, utrwalaliśmy nazwy członków rodziny i relacji ich łączących, uczyliśmy się piosenek, dzięki którym mogliśmy wyrazić swoje uczucia do najbliższych członków rodziny, w ten sposób uczyliśmy się również znaczenia roli rodziny, wzmacnialiśmy więzi rodzinne podczas wydarzenia, ale również kształtowaliśmy wrażliwość muzyczną i wdrażaliśmy się do przełamywania lęku przed publicznymi występami.

Styczeń był również czasem rozpoczęcia karnawału. Karnawał to czas, kiedy warto budować w dzieciach poczucie estetyki i wrażliwości na walory muzyczne. Poznawaliśmy znaczenie słowa karnawał, wzbogacaliśmy słownictwo (konfetti, serpentyna), dbaliśmy o integrację zmysłów, braliśmy udział we wspólnych zabawach i tańcach, czerpaliśmy radość z przebywania z rówieśnikami. Wiele pozytywnych emocji i wrażeń dostarczył bal przebierańców. W naszej sali zorganizowaliśmy kącik przebierańców, gdzie dostępne były różne rekwizyty takie jak peruki, kapelusze, korony, różdżki itp. 

Oprócz tego kształtowaliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat, uwrażliwialiśmy się na potrzeby drugiego człowieka, rozwijaliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowaliśmy słuch fonematyczny, ćwiczyliśmy motorykę narządów mowy, wdrażaliśmy się do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań, utrwalaliśmy nazwy kolorów, wdrażaliśmy się do uważnego i aktywnego słuchania utworu literackiego, doskonaliliśmy umiejętność przeliczania w zakresie 3, rozwijaliśmy orientację przestrzenną, ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową, doskonaliliśmy umiejętność odwzorowywania, rozwijaliśmy sprawność manualną, wzmacnialiśmy wiarę we własne możliwości.