Plan pracy dla Rybek na marzec 2024
Tematy kompleksowe:
- Przebudzenie po zimie.
- W wiosennym ogrodzie.
- Projekt edukacyjny „Woda – źródło życia”.
- Od kurnika do świątecznego koszyka.
Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne:
Edukacja polonistyczna:
- Wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania, zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę.
- Rozwijanie umiejętności analizy sylabowej.
- Wprowadzenie litery g, G, c, C.
- Doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień.
- Rozwijanie słuchu muzycznego.
- Zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów.
- Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji.
Edukacja matematyczna:
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania.
- Kształtowanie orientacji w przestrzeni, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania.
- Utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów.
Edukacja przyrodnicza:
- Zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznym, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych.
- Poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę.
- Wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu.
- Utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku.
- Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
Przygotowanie do nauki pisania:
- Kształtowanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów.
- Rozwijanie motoryki małej.
- Ćwiczenia grafomotoryczne.
- Prace plastyczne i techniczne.
Edukacja zdrowotna:
- Kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby.
- Poranne i popołudniowe ćwiczenia gimnastyczne.
- Kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury.
- Uświadamianie jak potrzebna jest woda i jak należy ją szanować.