Plan pracy na kwiecień 2025 dla Rybek
Tematy kompleksowe:
- W świecie książek.
- Od kurnika do świątecznego koszyka.
- Na wiosennej łące.
- Kto nam pomoże?
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
- Kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat.
- Utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zachęcanie do dzielenia się książkami, wymiany nimi i wielokrotnego ich używania.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
- Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu, scalanie wyrazu z głosek, dzielenie na głoski krótkich wyrazów.
- Zapoznanie z procesem tworzenia książki.
- Poznanie liter F,f; Ł,ł rozpoznawanie ich wśród innych liter.
- Utrwalanie kształtu poznanych liter.
Edukacja matematyczna:
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
- doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10 i większej.
- Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
- Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
- Utrwalanie nazw cech wielkościowych.
- Zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce).
- Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
- Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
- Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia.
Przygotowanie do nauki pisania:
- Kolorowanie w konturach.
- Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
- Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
- Doskonalenie umiejętności wycinania.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
- Day and night (breakfast, lunch, dinner) +gry i zabawy,
- Daily routine(codzienne czynności, takie jak wake up, brush teeth, get dressed, eat breakfast, go to preeschool, play with friends, eat dinner, supper, take a shower) (Rozłożone na 2-3 lekcje) + gry i zabawy.
- Animals i ich odgłosy - gry i zabawy.
- Farm animals (powtórzenie i utrwalenie nazw poznanych zwierząt plus konstrukcja "What does it look like?" oraz gry i zabawy.
Edukacja przyrodnicza:
- Zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają.
- Utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw.
- Utrwalenie nazw członków ptasich rodzin.
- Uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających.
- Poznanie ziół rosnących na polskich łąkach.
Edukacja społeczno – moralna:
- Poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków.
- Poszerzenie wiedzy o bibliotece, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
- Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje.
- Zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji.
Edukacja muzyczna:
- Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
- Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
- Zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku.
- Zapoznanie ze zdrowym stylem życia.
- Utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
- Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 29,30,31,32.
Poznawanie zawodów:
- Strażak.
- Policjant.
- Lekarz.
- Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki.