Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na kwiecień 2025 dla Rybek

Tematy  kompleksowe:
  1. W świecie książek.
  2. Od kurnika do świątecznego koszyka.
  3. Na wiosennej łące.
  4. Kto nam pomoże?
Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
  • Kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat.
  • Utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zachęcanie do dzielenia się książkami, wymiany nimi i wielokrotnego ich używania.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni.
  • Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie oraz liczenie sylab, określanie głoski na początku wyrazu, scalanie wyrazu z głosek, dzielenie na głoski krótkich wyrazów.
  • Zapoznanie z procesem tworzenia książki.
  • Poznanie liter F,f; Ł,ł rozpoznawanie ich wśród innych liter.
  • Utrwalanie kształtu poznanych liter.
Edukacja matematyczna:
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania – tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności.
  • doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10 i większej.
  • Doskonalenie liczenia w indywidualnym dostępnym zakresie.
  • Rozumienie pojęcia liczby porządkowej.
  • Utrwalanie nazw cech wielkościowych.
  • Zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce).
  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
  • Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia.
Przygotowanie do nauki pisania:
  • Kolorowanie w konturach.
  • Doskonaleni sprawności palców: przeplatanie wstążki przez otwory.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego.
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
  • Rysowanie po śladzie szlaczków i obrazków – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Doskonalenie umiejętności wycinania.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej.
Język angielski:
  • Day and night (breakfast, lunch, dinner) +gry i zabawy,
  • Daily routine(codzienne czynności, takie jak wake up, brush teeth, get dressed,  eat breakfast, go to preeschool, play with friends, eat dinner, supper, take a shower) (Rozłożone na 2-3 lekcje) + gry i zabawy.
  • Animals i ich odgłosy - gry i zabawy.
  • Farm animals (powtórzenie i utrwalenie nazw poznanych zwierząt plus konstrukcja  "What does it look like?" oraz gry i zabawy.
Edukacja przyrodnicza:
  • Zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają.
  • Utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw.
  • Utrwalenie nazw członków ptasich rodzin.
  • Uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających.
  • Poznanie ziół rosnących na polskich łąkach.
Edukacja społeczno – moralna:
  • Poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków.
  • Poszerzenie wiedzy o bibliotece, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje.
  • Zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji.                              
Edukacja muzyczna:
  • Ilustrowanie treści piosenek ruchem.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
  • Zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku.
  • Zapoznanie ze zdrowym stylem życia.
  • Utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
  • Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, Ruch Rozwijający W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 29,30,31,32.
Poznawanie zawodów:
  • Strażak.
  • Policjant.
  • Lekarz.
  • Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki.