Plan pracy na listopad w Raczkach
Tematy tygodniowe:
Mała i duża ojczyzna.
Ja i moje ciało.
Przygotowania do zimy.
Projekt edukacyjny „Człowiek- odkrywamy tajemnice zdrowia”.
Edukacja polonistyczna:
Zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny.
Kształtowanie umiejętności opisu ilustracji.
Stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie z krajobrazami Polski.
Rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień.
Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane ze zdrowiem.
Edukacja matematyczna:
Doskonalenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania.
Wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej.
Kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt.
Edukacja przyrodnicza:
Zapoznanie z krajobrazem miejskim i wiejskim.
zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami.
Poznanie budowy jajka.
Rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw różnych części ciała.
Zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku.
Utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie.
Poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych.
Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie.
Przygotowanie do nauki pisania:
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Rozwijanie kreatywności i twórczości.
Wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych.
Edukacja zdrowotna:
Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.
Zapoznanie z narządami zmysłów, rozwijanie wrażliwości zmysłowej.
Budowanie wiedzy o zdrowiu i chorobie (w szczególności o sposobach dbania o zdrowie i zasadach radzenia sobie w nagłych sytuacjach zagrożenia).
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych w zakresie higieny. Utrwalanie nawyku dbania o codzienną higienę ciała.
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych w zakresie przygotowywania posiłków. Utrwalanie nawyku wybierania zdrowych i wartościowych produktów spożywczych.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Mała i duża ojczyzna”, „Barwy narodowe”, „Do oka, do nosa!”, „Kasztany do koszyczka”, „Niedźwiedzi sen”, „Taniec zwierząt”
Z elementami czworakowania: „Domy i ich mieszkańcy”, „Niedźwiedzi chód”
Z elementami bieżnymi: „Jasny sygnał”, „Kelner”, „Jedziemy na rowerze”, „Pokaż to co ja”, „Bieg po błocie”, „Korytarz lisiej nory”
Z elementami skoku: „Skoki sarny”
Z elementami rzutu i celowania: „Rzut kasztanem”, „Kasztany i kręgle”
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Kolory w akcji”, „Pięta, palec”, „Slalomem”, „Przysiady z woreczkiem”, „Na wybiegu”
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika tematycznego.
Pomoc przy projekcie edukacyjnym.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Doskonalenie umiejętności wyrażania emocji.
Kształtowanie umiejętności współpracy.
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną.
Kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych.
Kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób.