Maj
Co robiliśmy w maju?
W pierwszym tygodniu doskonaliliśmy umiejętność współpracy, kształtowaliśmy zdolności artykulacyjne. Zapoznawaliśmy się z pracą murarza, doskonaliliśmy umiejętności językowe, rozwijaliśmy sprawność motoryki małej i budowaliśmy umiejętność zgodnej współpracy. Poznawaliśmy domy niektórych zwierząt, ćwiczyliśmy umiejętność dostrzegania i kontynuowania rytmów, rozwijaliśmy umiejętność przeliczania i klasyfikowania, kształtowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt. Uwrażliwialiśmy się na muzykę klasyczną, rozwijaliśmy motorykę małą, uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych przy muzyce. Utrwalaliśmy informacje o domach ludzi i zwierząt, rozwijaliśmy percepcję słuchową, doskonaliliśmy zdolności manualne, rozwijaliśmy wrażliwość sensoryczną.
W drugim tygodniu zapoznawaliśmy się z różnymi zawodami, poznawaliśmy rolę pracy, kształtowaliśmy umiejętności z zakresu przedsiębiorczości. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy związanych z zawodem krawca, czytaliśmy globalnie wyrazy: nitka i igła, usprawnialiśmy motorykę małą. Zapoznawaliśmy się z procesem powstawania nabiału, kształtowaliśmy umiejętność dodawania i odejmowania, budowaliśmy poczucie szacunku dla zwierząt. Utrwalaliśmy znajomość nazw instrumentów, doskonaliliśmy umiejętności wokalne, uwrażliwialiśmy się na muzykę instrumentalną, rozwijaliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i doskonaliliśmy umiejętności motoryczne. Zapoznawaliśmy się z zawodem piekarza, poznawaliśmy produkty i proces powstawania pizzy, rozwijaliśmy umiejętności sensoryczne, utrwalaliśmy wiadomości na temat zawodów, kształtowaliśmy motorykę małą, doskonaliliśmy umiejętność współpracy.
W trzecim tygodniu poszerzaliśmy wiedzę na temat savoir-vivre’u i stosowania tych zasad na co dzień. Przedszkolaki ćwiczyły kulturalne zachowanie się przy stole, utrwalały zachowania społecznie akceptowane, aktywnie uczestniczyły w życiu kulturalnym przedszkola.
Poszerzały doświadczenia językowe, utrwalały znajomość zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia. Ćwiczyły umiejętność odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji. Próbowały określić własne prawa na podstawie piosenki „Nie podoba mi się to”. Ćwiczyły umiejętność wyrażania sprzeciwu w sytuacjach, w których czują się niekomfortowo, uświadomiły sobie, że one też mogą powiedzieć nie. Wyrażały emocje w formie śpiewu, rozwijały zdolności plastyczne, wyrażały siebie w pracach plastycznych.
W czwartym tygodniu utrwalaliśmy nazwy emocji, rozwijaliśmy umiejętność uważnego słuchania i budowania poprawnych wypowiedzi, kształtowaliśmy postawę szacunku i życzliwości dla innych. Czytaliśmy globalnie wyrazy: mama i tata, utrwalaliśmy nazwy członków rodziny, wzmacnialiśmy więzi rodzinne. Rozwijaliśmy umiejętność przeliczania i określania, czego jest mniej, czego więcej i czego tyle samo. Uczyliśmy się piosenek na Święto Rodziny. Kształtowaliśmy postawę tolerancji dla innych upodobań. Utrwalaliśmy wiadomości na temat rodziny i jej członków, doskonaliliśmy umiejętność planowania motorycznego, budowaliśmy wrażliwość sensoryczną. Przygotowaliśmy prezenty dla naszych Rodziców oraz braliśmy udział we wspólnej dramie dla Rodziców.