Październik
W pierwszym tygodniu października poznawaliśmy nazwy owoców dojrzewających jesienią, rozwijaliśmy sprawność fizyczną, uczyliśmy się szacunku dla zwierząt i roślin, dbaliśmy o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Poznawaliśmy nazwy niektórych drzew owocowych, kształtowaliśmy umiejętność odwzorowywania i przeliczania, poznawaliśmy sensoryczne cechy liści, rozwijaliśmy umiejętność zgodnej współpracy w grupie i uczestniczenia w zabawach badawczych. Kształtowaliśmy wrażliwość i pamięć muzyczną, rozwijaliśmy sprawność fizyczną, doskonaliliśmy umiejętność orientacji w schemacie ciała, budowaliśmy umiejętność zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności. Poznawaliśmy różne sposoby utrwalania żywności, rozwijaliśmy sprawność manualną, dbaliśmy o integrację zmysłów (wzroku, dotyku), kształtowaliśmy umiejętność stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnialiśmy poczucie własnej wartości oraz umiejętność współdziałania.
W drugim tygodniu rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy warzywa, doskonaliliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat, rozwijaliśmy kompetencje społeczno-emocjonalne. Poszerzaliśmy zasoby słownictwa czynnego, rozwijaliśmy umiejętność współpracy, doskonaliliśmy umiejętność czekania na swoją kolej. Rozróżnialiśmy, które warzywa rosną pod ziemią, a które – nad ziemią, rozwijaliśmy ciekawość poznawczą, rozwijaliśmy koordynację ruchowo-słuchową, rozwijaliśmy umiejętność współpracy. Poznawaliśmy właściwości niektórych warzyw, doskonaliliśmy umiejętność klasyfikowania, rozwijaliśmy talenty i umiejętności muzyczne, rozwijaliśmy świadomość schematu ciała, ćwiczyliśmy różne formy ruchu i sposoby poruszania się, rozbudzaliśmy wyobraźnię muzyczną. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy części warzyw (skórka, pestki i miąższ), doskonaliliśmy sprawność językową, nazywaliśmy kolory, rozwijaliśmy ciekawość badawczą, utrwalaliśmy znajomość zasad bezpieczeństwa.
W trzecim tygodniu uczyliśmy się, jak odróżnić środowisko parku i lasu, poszerzaliśmy wiedzę o jesiennych zmianach w przyrodzie, rozwijaliśmy empatię i odpowiedzialność. Poszerzaliśmy słownik czynny o pojęcia związane ze skarbami jesieni, doskonaliliśmy słuch fonematyczny, budowaliśmy świadomość fonologiczną, rozwijaliśmy samodzielność. Określaliśmy liczebność zbiorów i utrwalaliśmy pojęcia: mniej, więcej, tyle samo, rozwijaliśmy umiejętność manipulowania przedmiotami, prowadzenia eksperymentów, przypominaliśmy sobie zasady bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijaliśmy umiejętność współpracy. Utrwalaliśmy wiadomości o skarbach jesieni, ćwiczyliśmy pamięć, rozwijaliśmy słuch muzyczny, percepcję słuchową i wrażliwość muzyczną. Występowaliśmy w przedstawieniu z okazji Pasowania na Żaczka Przedszkolaczka.
Przez ostatnie dwa tygodnie października zajmowaliśmy się projektem „dynia”. Sprawdzaliśmy jakie są rodzaje, kształty i kolory dyń. Bawiliśmy się w „gorącą dynie” sprawdzając przy okazji jej wagę. Obejrzeliśmy filmik jak rośnie dynia oraz przekroiliśmy ją żeby zobaczyć co jest w środku, a następnie zasadzić kilka pestek. Bawiliśmy się z dyniami na sportowo- urządziliśmy slalom między dyniami, skoki przez dynie a także graliśmy nimi w kręgle. Malowaliśmy szablon dyni farbami rosnącymi w piekarniku oraz przygotowaliśmy malowane dynie. Dowiedzieliśmy się skąd wywodzi się tradycja Halloween i czym jest Jack’o lantern. Próbowaliśmy też dyń w smaku- jedliśmy zupę dyniową oraz samodzielnie upiekliśmy dyniowe babeczki.