Plan pracy dla Raczków luty 2024
Tematy kompleksowe:
- Muzyka jest wszędzie.
- Pod ziemią i pod wodą.
- Latamy w kosmosie.
- Prehistoryczny świat dinozaurów.
- Kino i teatr.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Przygotowanie do nauki czytania:
- Poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Poznanie wieloznaczności słowa skarb, doskonalenie umiejętności wyrażania słowami myśli i uczuć.
- Rozwijanie kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką.
- Wzbogacanie słownictwa czynnego o nazwy związane z kosmosem, utrwalenie znajomości znaczenia pojęć kosmos, Układ Słoneczny, planety.
- poznanie pojęć: muzeum, historia, poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog.
- Ćwiczenie umiejętności odróżniania zdania pytającego od oznajmującego.
- Rozwijanie koncentracji na słowie czytanym.
- Uważne słuchanie głośnego czytania, odpowiadanie na pytania do tekstu.
- Rozbudzanie zainteresowania książkami poprzez czytanie opowiadań podczas odpoczynku poobiedniego.
- Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej – sylabizowanie.
- Usprawnianie koordynacji słuchowo – wzrokowo ruchowej Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Edukacja matematyczna:
- Doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów.
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
- Ćwiczenie umiejętności określania kierunków w przestrzeni.
- Poznanie zasad obowiązujących przy zajmowaniu miejsc na widowni w kinie lub teatrze, ćwiczenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Utrwalanie umiejętności poprawnego liczenia: jedna cyfra – jeden gest.
Przygotowanie do nauki pisania:
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Doskonaleni sprawności palców: lepienie z plasteliny.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu pęsetkowego oraz kolorowania w konturach.
- Kształtowanie umiejętności rysowania po śladzie.
Język angielski:
- Utrwalanie słownictwa związanego z rodziną.
- Poznawanie słownictwa określającego cechy: stary – młody. Wesoły – smutny itp.
- Nauka piosenek dotyczących powyższych tematów.
Edukacja przyrodnicza:
- Zapoznanie z formami życia pod wodą, wprowadzenie pojęć określających zbiorniki wodne: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok.
- Poznanie znaczenia słowa kopalnia, utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów.
- Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.
- Poznawanie pojęć wulkan, lawa.
- Poszerzanie wiedzy na temat Ziemi, kosmosu.
- Poznanie i utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozumienie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów.
Edukacja społeczno – moralna:
- Poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego.
- Rozwijanie szacunku do odrębnego sposobu przeżywania emocji przez poszczególne osoby.
- Wdrażanie do dostrzegania wartości niematerialnych w życiu człowieka.
- Utrwalanie znajomości nazw emocji.
- Rozwijanie szacunku do pracy innych ludzi i różnych zawodów.
- Wdrażanie do właściwego zachowywania się w muzeum, kształtowanie postawy szacunku wobec przeszłości, uświadomienie wartości wspomnień, historii, pamiątek przeszłości w określaniu tożsamości jednostki.
- Poznawanie właściwego zachowania w miejscach publicznych, utrwalanie umiejętności dostosowywania stroju do sytuacji,.
Edukacja muzyczna:
- Nauka piosenek „Przedszkolna orkiestra”, „Narty”, „Startujemy”.
- Poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę.
- Wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką.
- Rozwijanie wyobraźni dźwiękowej.
- Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki.
- Poznanie dźwięków Ziemi, kształtowanie umiejętności określania głośności dźwięków związanych z żywiołami.
- Poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw.
- Zabawy ruchowe, zajęcia ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne według pomysłów własnych, opowieści ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, "Ruch Rozwijający" W. Sherborne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych WSIP nr 17 - 20.