Plan pracy na listopad dla Żółwików
Przygotowanie do nauki czytania:
- poznanie kształtu liter: i, I, e, E, m, M, t, T, d, D, y, Y (przypomnienie, doskonalenie umiejętności, rozpoznawanie liter drukowanych i pisanych)
- doskonalenie słuchu fonematycznego i świadomości fonologicznej
- dokonywanie analizy sylabowej i głoskowej
- czytanie sylab otwartych, złożonych z poznanych już liter (MO, MA, MI, ME, MY, TO, TA, TI, TE, TY, DO, DA, DI, DE, DY)
- układanie sylab i prostych wyrazów (MAMA, TATA, DOM) z poznanych liter
Edukacja matematyczna:
- poznanie cyfry 4, 5 (przypomnienie)
- ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb 4, 5
- rozwijanie umiejętności przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
- doskonalenie układania rytmów
- utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych
- doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków
Przygotowanie do nauki pisania:
- rozwijanie sprawności manualnej i wrażliwości sensorycznej
- wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania
- rysowanie po śladzie (ze szczególnym zwróceniem uwagi na prawidłowy chwyt pisarski i sposób siedzenia)
- pisanie liter po śladzie w liniaturze
- rozróżnianie stron lewej i prawej (doskonalenie umiejętności)
Współpraca z rodzicami:
- bieżące wyjaśnianie spraw i utrzymywanie wzajemnych kontaktów
- spotkania z rodzicami w grupie (czytanki, rodzic w roli eksperta)
- prace domowe
Edukacja zdrowotna:
- zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
- poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości i pielęgnacji włosów
- wdrażanie do utrzymywania higieny osobistej
- poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia
Praca nad emocjami i rozwojem społecznym:
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania
- doskonalenie umiejętności współpracy i wchodzenia w role
- doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych