Plan pracy na maj dla Kropelek.
Tematy tygodniowe:
Od pomysłu aż po dach.
Jak powstaje…?
Jestem kulturalny.
Święto rodziny.
Edukacja polonistyczna:
Rozwijanie zdolności artykulacyjnych.
Zapoznanie z różnymi zawodami, uświadomienie roli pracy jako źródła dochodu.
Rozwijanie umiejętności językowych.
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych.
Utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i budowania poprawnych wypowiedzi.
Globalne czytanie wyrazów: mama, tata, poznanie nazw członków rodziny, uświadomienie dzieciom wartości rodziny.
Edukacja matematyczna:
Rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów i przeliczania.
Zaznajomienie z możliwościami oszczędzania pieniędzy.
Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania.
Rozwijanie umiejętności przeliczania i określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo.
Edukacja przyrodnicza:
Poznanie domów niektórych zwierząt, kształtowanie szacunku dla zwierząt.
Utrwalenie informacji o domach ludzi i zwierząt.
Zapoznanie z procesem powstawania nabiału.
Przygotowanie do nauki pisania:
Rozwijanie motoryki małej.
Rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
Rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań.
Kształtowanie sprawności ruchowej.
Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw na przedszkolnym podwórku.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Wysokie i niskie domy”, „Pszczółki do ula”, „Motyle na łące”, „Taniec igły i nitki”, „Orkiestra”, „Rodzinka kolorów”, „Rodzinka kolorów”
Z elementami czworakowania: „Kto szybciej do domku?”, „Gąsienice i motylki”, „Krowy na łące”
Z elementami bieżnymi: „Cegiełki”, „Pająk i muchy”, „Wyścigi”
Z elementami skoku: „Żabka łapie owada”, „Pajacyki”
Z elementami rzutu i celowania: „Kulka z gazety”, „Do celu”, „Co jest w kubeczku?”
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Bociany”, „Żurawie”, „Z serkiem na głowie”, „Jak bociany”
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.
Uczestnictwo w imprezie z okazji Święta Rodziny.
Pomoc podczas wyjść i wycieczek.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Doskonalenie umiejętności współpracy.
Ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole.
Motywowanie do kulturalnego zachowywania się.
Ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu.
Wyrażanie emocji w formie śpiewu.
Kształtowanie tolerancji dla innych upodobań.
Język angielski:
Wprowadzenie słownictwa związanego z czasem wolnym.
Nauka prostych piosenek w języku angielskim.
Utrwalenie nazw członków rodziny.
Nauka zwrotów grzecznościowych.