Plan pracy na marzec dla Kropelek
Tematy tygodniowe:
W marcu jak w garncu.
Radosna wiosna.
Projekt edukacyjny „Woda”.
Od kurnika do świątecznego koszyka.
Edukacja polonistyczna:
Wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania, zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę.
Rozwijanie umiejętności analizy sylabowej.
Doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień.
Rozwijanie słuchu muzycznego.
Zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów.
Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji.
Edukacja matematyczna:
Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania.
Kształtowanie orientacji w przestrzeni, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał.
Doskonalenie umiejętności klasyfikowania.
Utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo.
Edukacja przyrodnicza:
Zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznym, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych.
Poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę.
Wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy.
Zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu.
Utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku.
Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
Przygotowanie do nauki pisania:
Kształtowanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów.
Rozwijanie motoryki małej.
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Prace plastyczne i techniczne.
Edukacja zdrowotna:
Kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby.
Poranne i popołudniowe ćwiczenia gimnastyczne.
Kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury.
Uświadamianie jak potrzebna jest woda i jak należy ją szanować.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Cebulka!”, „Raz słońce, a raz deszcz”, „Marcowe błoto i kałuże”, „Chowamy się przed deszczem”.
Z elementami czworakowania: „Pobudka niedźwiedzi”, „Wyrywanie chwastów”.
Z elementami bieżnymi: „Marsz mrówek”, „Kwiatowy berek”, „Slalom gąsienicowy”.
Z elementami skoku: „Cztery pory roku”, „Omijaj grządki!”, „Zajączki”.
Z elementami rzutu i celowania: „Podrzucanie cebulki”, „Piłka parzy!”, „Teraz łapiesz ty!”.
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Sięganie chmur”, „Między grządkami”, „Uwaga na jajko!” , „Jajko na łyżce”.
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.
Wzbogacenie stołu wielkanocnego i tradycyjne potrawy.
Współpraca przy projekcie edukacyjnym.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Zachęcanie do systematycznej pracy.
Zachęcanie do poznawania wszystkiego, co nowe, inne.
Kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce.
Rozwijanie umiejętności współpracy.
Wzmacnianie relacji w grupie.
Język angielski:
Zapoznanie ze słownictwem związanym z wiosną.
Zapoznanie ze słownictwem związanym z Wielkanocą.
Zapoznanie ze słownictwem związanym z wodą i zwierzętami morskimi.