Plan pracy na październik dla Kropelek
Tematy tygodniowe:
Poznajemy owoce.
Ogródek warzywny.
Skarby Jesieni.
Projekt edukacyjny „Dynia”.
Edukacja polonistyczna:
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Rozwijanie słuchu fonematycznego.
Poznanie treści nowych piosenek.
Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.
Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane ze skarbami jesieni
Rozwijanie świadomości fonologicznej.
Edukacja matematyczna:
Kształtowanie umiejętności odwzorowywania.
Doskonalenie umiejętności przeliczania.
Uczestniczenie w zabawach badawczych i eksperymentach.
Doskonalenie orientacji w schemacie ciała.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
Określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo.
Edukacja przyrodnicza:
Poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią.
Poznanie cech owoców dojrzewających jesienią.
Poznawanie nazw niektórych drzew owocowych.
Rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw.
Odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które – nad ziemią.
Poznanie niektórych właściwości warzyw
Rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pestek i miąższu.
0dróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie.
Przygotowanie do nauki pisania:
Kształtowanie sprawności manualnej poprzez zabawy plastyczne.
Sensoryczne poznawanie liści i materiału naturalnego.
Kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku).
Nauka wycinania nożyczkami.
Rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami.
Edukacja zdrowotna:
Wdrażanie do kształtowania codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem
Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe.
Dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych.
Ćwiczenia ruchowe o poranku.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Taniec w sadzie”, „Sałatka owocowa”, „Drzewo i owoc”, „Znajdź połówkę owocu”, „Zupa warzywna”, „Znajdź parę!”, „Dzieci w sadzie”, „Gałązka jarzębiny”
Z elementami czworakowania: „Co leży w trawie?”, „Turlamy się jak jabłka”
Z elementami bieżnymi : „Orzeszkowa orkiestra”, „Pomagamy zbierać dynię”, „Jaki kolor ma…?”, „Chowamy się za drzewem”, „Kosz z jabłkami”, „Wirujące listki”
Z elementami skoku: „Hop! Spadają jabłka z drzew!” , „Poznajcie wiewiórkę”, „Skaczemy jak owoce”, „Skok po kapustę”, „Tyle samo żołędzi”
Z elementami rzutu i celowania: „Rzut do koszyka”, „Wrzuć do dziupli”, „Po jednej cebuli”, „Podrzuć i złap”
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Idziemy po drabinie” , „Zapasy na zimę”, „Niesiemy jabłko”, „Rosnę jak marchewka”, „Okrągły ziemniak”, „Wysokie drzewo”, „Idziemy po mostku”
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.
Uczestnictwo w uroczystości „Pasowania”
Zachęcanie do włączenia się do projektu badawczego.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych.
Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie.
Wzmacnianie poczucia własnej wartości, współdziałania.
Zachęcanie do udzielania pomocy.
Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
Rozwijanie empatii i odpowiedzialności.
Rozwijanie sprawczości.
Język angielski:
Utrwalanie nazw kolorów.
Poznanie nazw owoców.
Poznanie nazw warzyw.
Poznanie nazw podstawowych kształtów.
Zapoznanie z tradycją obchodzenia święta Halloween.