Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na październik dla Kropelek

Tematy tygodniowe:

  1. Poznajemy owoce.

  2. Ogródek warzywny.

  3. Skarby Jesieni.

  4. Projekt edukacyjny „Dynia”.

Edukacja polonistyczna:

  1. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

  2. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

  3. Rozwijanie słuchu fonematycznego.

  4. Poznanie treści nowych piosenek.

  5. Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.

  6. Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane ze skarbami jesieni

  7. Rozwijanie świadomości fonologicznej.

Edukacja matematyczna:

  1. Kształtowanie umiejętności odwzorowywania.

  2. Doskonalenie umiejętności przeliczania.

  3. Uczestniczenie w zabawach badawczych i eksperymentach.

  4. Doskonalenie orientacji w schemacie ciała.

  5. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

  6. Określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo.

Edukacja przyrodnicza:

  1. Poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią.

  2. Poznanie cech owoców dojrzewających jesienią.

  3. Poznawanie nazw niektórych drzew owocowych.

  4. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw.

  5. Odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które – nad ziemią.

  6. Poznanie niektórych właściwości warzyw

  7. Rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pestek i miąższu.

  8. 0dróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie.

Przygotowanie do nauki pisania:

  1. Kształtowanie sprawności manualnej poprzez zabawy plastyczne.

  1. Sensoryczne poznawanie liści i materiału naturalnego.

  2. Kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku).

  3. Nauka wycinania nożyczkami.

  4. Rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami.

Edukacja zdrowotna:

  1. Wdrażanie do kształtowania codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem

  2. Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe.

  3. Dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych.

  4. Ćwiczenia ruchowe o poranku.

  5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Zabawy ruchowe:

  1. Orientacyjno-porządkowe: „Taniec w sadzie”, „Sałatka owocowa”, „Drzewo i owoc”, „Znajdź połówkę owocu”, „Zupa warzywna”, „Znajdź parę!”, „Dzieci w sadzie”, „Gałązka jarzębiny”

  2. Z elementami czworakowania: „Co leży w trawie?”, „Turlamy się jak jabłka”

  3. Z elementami bieżnymi : „Orzeszkowa orkiestra”, „Pomagamy zbierać dynię”, „Jaki kolor ma…?”, „Chowamy się za drzewem”, „Kosz z jabłkami”, „Wirujące listki”

  4. Z elementami skoku: „Hop! Spadają jabłka z drzew!” , „Poznajcie wiewiórkę”, „Skaczemy jak owoce”, „Skok po kapustę”, „Tyle samo żołędzi”

  5. Z elementami rzutu i celowania: „Rzut do koszyka”, „Wrzuć do dziupli”, „Po jednej cebuli”, „Podrzuć i złap”

  6. Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Idziemy po drabinie” , „Zapasy na zimę”, „Niesiemy jabłko”, „Rosnę jak marchewka”, „Okrągły ziemniak”, „Wysokie drzewo”, „Idziemy po mostku”

Współpraca z rodzicami:

  1. Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.

  2. Uczestnictwo w uroczystości „Pasowania”

  3. Zachęcanie do włączenia się do projektu badawczego.

Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:

  1. Rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych.

  2. Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie.

  3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości, współdziałania.

  4. Zachęcanie do udzielania pomocy.

  5. Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

  6. Rozwijanie empatii i odpowiedzialności.

  7. Rozwijanie sprawczości.

Język angielski:

  1. Utrwalanie nazw kolorów.

  2. Poznanie nazw owoców.

  3. Poznanie nazw warzyw.

  4. Poznanie nazw podstawowych kształtów.

  5. Zapoznanie z tradycją obchodzenia święta Halloween.