Wrzesień
W pierwszym tygodniu września poznawaliśmy imiona kolegów i koleżanek w grupie, rozwijaliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat oraz słuchania ze zrozumieniem, poznaliśmy zasady funkcjonowania w przedszkolu. Doskonaliliśmy umiejętność nazywania części ciała oraz orientacji w schemacie ciała, rozwijaliśmy sprawność manualną, nawiązywaliśmy relacje rówieśnicze. Poznaliśmy topografię przedszkola i miejsca w sali. Rozwijaliśmy sprawność motoryki małej oraz ćwiczyliśmy umiejętność uważnego słuchania innych. Poznawaliśmy zasady obowiązujące w przedszkolu. Rozwijaliśmy słuch muzyczny i pamięć słuchową, ilustrowaliśmy ruchem treść piosenki. Dbaliśmy o integrację zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijaliśmy samodzielność i budowaliśmy umiejętność współpracy.
W drugim tygodniu poznaliśmy osoby pracujące w przedszkolu. Poznawaliśmy nazwy zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw. Ilustrowaliśmy ruchem piosenki, rymowanki i opowiadania. Integrowaliśmy się z kolegami i koleżankami z grupy. Poznawaliśmy zasady utrzymania higieny, nazywaliśmy przedmioty używane w łazience, rozwijaliśmy zainteresowania badawcze i podejmowaliśmy samodzielną aktywność poznawczą. Nazywaliśmy kolory, rozwijaliśmy słuch i wyobraźnię muzyczną, ilustrowaliśmy treści utworów ruchem. Utrwalaliśmy wiedzę o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych oraz o osobach pracujących w przedszkolu.
W trzecim tygodniu poznawaliśmy różne sposoby powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc. Rozwijaliśmy uważność i koncentrację uwagi, doskonaliliśmy orientację w schemacie ciała. Poznaliśmy kolegów i koleżanki z grupy – ich zainteresowania. Utrwalaliśmy nazwy kolorów – również w języku angielskim. Ćwiczyliśmy, jak prawidłowo używać pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy. Rozwijaliśmy umiejętność przeliczania w dostępnym dla nas zakresie. Rozwijaliśmy motorykę dużą i małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Budowaliśmy umiejętność bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie oraz kształtowaliśmy umiejętność współdziałania. Kształtowaliśmy umiejętność dostrzegania i określania indywidualnych cech poszczególnych osób, wzmacnialiśmy wiarę we własne możliwości.
W ostatnim tygodniu września poznawaliśmy sposoby bezpiecznego poruszania się po ulicy. Poznawaliśmy podstawowe wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Kształtowaliśmy procesy przetwarzania sensorycznego, rozwijaliśmy umiejętność współdziałania, poczucie szacunku i empatii. Poznawaliśmy niektóre znaki drogowe, rozwijaliśmy umiejętności matematyczne, takie jak klasyfikowanie przedmiotów według danej cechy, odwzorowywanie oraz rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych. Kształtowaliśmy umiejętność współpracy oraz dbałość o komfort innych dzieci w grupie. Poznawaliśmy różne dźwięki z otoczenia, kształtowaliśmy słuch i wyobraźnię muzyczną. Kształtowaliśmy umiejętność wielozmysłowego poznawania różnych materiałów. Rozwijaliśmy sprawność motoryki małej, budowaliśmy poczucie odpowiedzialności za siebie i innych.