Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Co robiliśmy w marcu?

W pierwszym tygodniu marca poznaliśmy nazwy ubrań i obuwia oraz ich stosowanie. Zapoznawaliśmy się ze zwrotem „ubierać się na cebulkę”. Kształtowaliśmy nawyk ubierania się adekwatnie do pogody, wpajaliśmy ostrożność w doborze garderoby. Zapoznawaliśmy się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi. Zapoznawaliśmy się z przysłowiem „W marcu jak w garncu”. Kształtowaliśmy świadomość różnorodności zjawisk atmosferycznych. Poznawaliśmy pojęcie kalendarz pogodowy i nazwy zjawisk atmosferycznych, doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, porównywania i wykonywania innych czynności matematycznych.

W drugim tygodniu poznawaliśmy nazwy ptaków przylatujących do Polski na wiosnę. Budowaliśmy wrażliwość na otaczającą przyrodę, wyjaśnialiśmy zjawisko powstawania tęczy. Kształtowaliśmy kreatywność, wyobraźnię i otwartość oraz pobudzaliśmy zmysły. Zapoznawaliśmy się z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu. Zwracaliśmy uwagę na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie. Nauczyliśmy się rozróżniać cebule jadalne i kwiatowe. Utrwalaliśmy znajomość zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku. Doskonaliliśmy umiejętność klasyfikowania, przeliczania oraz układania sekwencji i szeregów. Utrwalaliśmy nazwy wiosennych kwiatów, poszerzaliśmy wiedzę o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, założyliśmy własny kącik ogrodniczy.

W trzecim tygodniu zajmowaliśmy się tematem wody. Stworzyliśmy siatkę pojęć badając naszą wiedzę na temat wody. Przeprowadziliśmy wiele ciekawych doświadczeń badających właściwości wody. Uczyliśmy się nazw mieszkańców środowiska wodnego. Projektowaliśmy dno morskie oraz tworzyliśmy własne miniaturowe akwaria. Podczas Światowego Dnia Wody dowiedzieliśmy się jak bardzo potrzebna jest nam woda oraz poznaliśmy sposoby jak ją oszczędzać.

W czwartym tygodniu zapoznawaliśmy się z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów. Budowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt i przyrody. Utrwalaliśmy nazwy domów zwierząt: chlew, stajnia, obora. Rozpoznawaliśmy i wyodrębnialiśmy poszczególnych członków rodzin zwierzęcych. Zapoznawaliśmy się z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalaliśmy pojęcia: mniej, więcej, tyle samo. Budowaliśmy świadomość, że wśród zwierząt też są rodziny. Zapoznawaliśmy się z tradycjami wielkanocnymi, dostrzegaliśmy wartość tradycji, kształtowaliśmy postawę otwartości na różne kultur. Sprawdzaliśmy, jaka jest zawartość koszyczka wielkanocnego oraz budowaliśmy potrzebę kultywowania tradycji rodzinnych.