Plan pracy na grudzień dla Kropelek
Tematy tygodniowe:
- List do Świętego Mikołaja.
- Zimno, coraz zimniej.
- Przygotowania do świąt.
- Hej kolęda!
Edukacja polonistyczna:
- Poznanie zawodu listonosza,
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Poznanie funkcji i wyglądu telefonu stacjonarnego i smartfona,
- Poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- Wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat,
- Poznanie potraw wieczerzy wigilijnej,
- Poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych,
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Edukacja matematyczna:
- Rozwijanie wyobraźni i umiejętności konstrukcyjnych,
- Utrwalanie pojęć: duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość,
- Wdrażanie do wyciągania wniosków z obserwacji (eksperymentu), budzenie zainteresowania eksperymentami,
- Poznanie figury geometrycznej – trójkąt,
- Rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- Doskonalenie liczenia w zakresie 4.
Edukacja przyrodnicza:
- Poznanie cech zimowego krajobrazu,
- Wdrażanie do dokładnego obserwowania otoczenia,
- Poznanie właściwości śniegu i lodu,
- Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości.
Przygotowanie do nauki pisania:
- Kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
- Rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (dotyku, wzroku),
- Rozwijanie motoryki poprzez prace plastyczne,
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych.
Edukacja zdrowotna:
- Rozwijanie tężyzny fizycznej,
- Poznanie sposobów ochrony przed zimnem, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała i rozwijanie umiejętności ruchowych,
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych w sali i ogrodzie.
Zabawy ruchowe:
- Orientacyjno-porządkowe: „Pojazdy”, „Halo, halo!”, „Śnieżynki”, „Zimno w rączki, zimno w nóżki”, „Pod choinkę!”, „Piszemy listy”, „Hop w stojaczek!”
- Z elementami czworakowania: „Szukamy listu”, „Wieziemy prezenty”, „Pluszowe maskotki”
- Z elementami bieżnymi : „Odbierz na czas”, „Pudełko”, „Samochód listonosza”, „Na saneczkach”, „Śnieżynki”, „Samochodziki” , „Do wigilijnego stołu!”
- Z elementami skoku:„Biały jak śnieg!”, „Wskocz do trójkąta!”, „Hop do worka!”
- Z elementami rzutu i celowania: „List do skrzynki”, „Pierożki do garnka” , „Uszka w barszczyk!”
- Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Do dużej i do małej paczki”, „Na sankach”, „Śnieżynki na lodzie”
Współpraca z rodzicami:
- Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć,
- Uczestnictwo w warsztatach bożonarodzeniowych,
- Uczestnictwo w spotkaniu wigilijnym.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego organizowania sobie wolnego czasu,
- Wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności,
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- Współpraca w grupie,
- Budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń.
Język angielski:
- Poznanie nazw części garderoby,
- Wprowadzenie słownictwa związanego z pogodą,
- Poznanie tradycji bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych,
- Wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia.