Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na kwiecień dla Kropelek

Tematy tygodniowe:
  1. Wiosenna łąka.

  2. W świecie książek.

  3. Kto nam pomoże?

  4. Dbamy o naszą planetę.

  5. Majowe święta.

Edukacja polonistyczna:
  • Poprawne budowanie wypowiedzi.

  • Rozwijanie mowy i umiejętności uważnego słuchania.

  • Doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby.

  • Kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej.

  • Zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki.

  • Zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112.

  • Ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru.

  • Poznanie polskich symboli narodowych.

  • Kształtowanie postawy patriotycznej.

Edukacja matematyczna:
  • Kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej.

  • Wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko.

  • Kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.

  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania.

Edukacja przyrodnicza:
  • Uwrażliwianie na otaczającą przyrodę.

  • Zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki.

  • Kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii.

  • Budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń.

Przygotowanie do nauki pisania:
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne.

  • Rozpoznawanie rzeczy dotykiem.

  • Trening integracji sensorycznej.

Edukacja zdrowotna:
  • Rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań.

  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności.

  • Rozwijanie zachowań proekologicznych.

Zabawy ruchowe:
  • Orientacyjno-porządkowe: „Wiosenne kolory”, „Koniki”, „Zwierzęta na łące”, „Zbieramy polne kwiaty”, „Krasnoludki i Kot w Butach”, „Wędrujący wąż”, „Pstryk!”.

  • Z elementami czworakowania: „Biedronki”, „Śmieciarka”, „Krówka Łatka”.

  • Z elementami bieżnymi: „Fruwające motyle”, „Powożenie zaprzęgami”.„Molik”, „Slalomem przez salę”, „Policjanci i złodzieje”, „Białe i czerwone baloniki”, „Wolno – szybko ”.

  • Z elementami skoku: „Skaczące żabki”, „Skok na drugą stronę!”, „Kartki w książce”, „Zwinne nóżki”, „Biel i czerwień”.

  • Z elementami rzutu i celowania: „Pyłek do ula”, „Kamykiem do jeziora”, „Rzut do kałuży”, „Rzut do celu” , „Wrzucamy do kosza”.

  • Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Idziemy ostrożnie”, „Wysoko i nisko”, „Z książką na głowie”, „Nosimy książki”, „Chodzimy z woreczkami”, „Jak po sznurku”.

Współpraca z rodzicami:
  • Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.

  • Przynoszenie ciekawych książek dla dzieci.

  • Zachęcanie do brania udziału w popołudniowych poczytankach.

Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
  • Rozwijanie umiejętności współpracy.

  • Trening integracji sensorycznej.

  • Stymulowanie zmysłów.

  • Wdrażanie do pracy zespołowej.

  • Wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw.

  • Rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami.

Język angielski:
  • Wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną.

  • Nauka prostych piosenek w języku angielskim.

  • Wprowadzenie nazw zawodów służb porządkowych.