Plan pracy na kwiecień dla Kropelek
Tematy tygodniowe:
Wiosenna łąka.
W świecie książek.
Kto nam pomoże?
Dbamy o naszą planetę.
Majowe święta.
Edukacja polonistyczna:
Poprawne budowanie wypowiedzi.
Rozwijanie mowy i umiejętności uważnego słuchania.
Doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby.
Kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej.
Zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki.
Zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112.
Ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru.
Poznanie polskich symboli narodowych.
Kształtowanie postawy patriotycznej.
Edukacja matematyczna:
Kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej.
Wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko.
Kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad.
Rozwijanie umiejętności przeliczania.
Doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania.
Edukacja przyrodnicza:
Uwrażliwianie na otaczającą przyrodę.
Zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki.
Kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii.
Budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń.
Przygotowanie do nauki pisania:
Rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne.
Rozpoznawanie rzeczy dotykiem.
Trening integracji sensorycznej.
Edukacja zdrowotna:
Rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań.
Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności.
Rozwijanie zachowań proekologicznych.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Wiosenne kolory”, „Koniki”, „Zwierzęta na łące”, „Zbieramy polne kwiaty”, „Krasnoludki i Kot w Butach”, „Wędrujący wąż”, „Pstryk!”.
Z elementami czworakowania: „Biedronki”, „Śmieciarka”, „Krówka Łatka”.
Z elementami bieżnymi: „Fruwające motyle”, „Powożenie zaprzęgami”.„Molik”, „Slalomem przez salę”, „Policjanci i złodzieje”, „Białe i czerwone baloniki”, „Wolno – szybko ”.
Z elementami skoku: „Skaczące żabki”, „Skok na drugą stronę!”, „Kartki w książce”, „Zwinne nóżki”, „Biel i czerwień”.
Z elementami rzutu i celowania: „Pyłek do ula”, „Kamykiem do jeziora”, „Rzut do kałuży”, „Rzut do celu” , „Wrzucamy do kosza”.
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Idziemy ostrożnie”, „Wysoko i nisko”, „Z książką na głowie”, „Nosimy książki”, „Chodzimy z woreczkami”, „Jak po sznurku”.
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.
Przynoszenie ciekawych książek dla dzieci.
Zachęcanie do brania udziału w popołudniowych poczytankach.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Rozwijanie umiejętności współpracy.
Trening integracji sensorycznej.
Stymulowanie zmysłów.
Wdrażanie do pracy zespołowej.
Wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw.
Rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami.
Język angielski:
Wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną.
Nauka prostych piosenek w języku angielskim.
Wprowadzenie nazw zawodów służb porządkowych.