Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na luty dla Kropelek

Tematy tygodniowe:
  1. Muzyka wokół nas.
  2. Tajemnice ziemi.
  3. W kosmosie.
  4. Śladami dinozaurów.
  5. W kinie i teatrze.
Edukacja polonistyczna:
  • Rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, utrwalanie zasad komunikacji.
  • Poznanie i utrwalenie nazw instrumentów.
  • Usprawnianie wypowiadania się.
  • Rozwijanie umiejętności pracy z tekstem.
  • Wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium.
  • Zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzień i noc.
  • Zapoznanie z pojęciami: muzeum, paleontolog, archeolog.
  • Rozwijanie umiejętności artykulacyjnych dzieci.
  • Wprowadzenie pojęć: kino i teatr, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze.
  • Rozwijanie umiejętności analizy sylabowej.
Edukacja matematyczna:
  • Rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania.
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni i wyobraźni ruchowej.
  • Zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami.
  • Stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo.
  • Doskonalenie umiejętności poruszania się po planszy do kodowania, przeliczania kroków i stosowania wyrażeń: do góry, obrót, w bok.
Edukacja przyrodnicza:
  • Zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu.
  • Zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi.
  • Zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą.
  • Zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi.
  • Poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia.
Przygotowanie do nauki pisania:
  • Rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych.
  • Stymulacja w zakresie integracji sensorycznej.
  • Pobudzanie i stymulowanie zmysłów.
  • Ćwiczenie motoryki małej poprzez zabawy i prace plastyczne.
Edukacja zdrowotna:
  • Ćwiczenia gimnastyczne o poranku i po południu.
  • Kształtowanie właściwych nawyków higienicznych.
  • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu i aktywnej zabawy.
Zabawy ruchowe:
  • Orientacyjno-porządkowe: „Kurier dźwięków”, „Sportowa orkiestra”, „Rybki, rybki, do domu!”, „Dzień dobry, witam, cześć!”, „Duszki domowe”.
  • Z elementami czworakowania: „Uwaga na głowę!”, „Wycieczka po skarby”, „Proszę i dziękuję”.
  • Z elementami bieżnymi: „Marsz”, „Kołatka”, „Rozgrzewka przed lotem”, „Między kraterami”, „Marsz dinozaurów”, „Gdzie się schował krasnoludek?”.
  • Z elementami skoku: „Bal dźwięków”, „Chodzenie po Księżycu”, „Księżycowe kamienie”, „My jesteśmy krasnoludki, hopsasa!”.
  • Z elementami rzutu i celowania: „Dźwięki do pętelki”, „Podaj dalej”, „Meduza parzy!”, „Rzuty tyranozaurów”, „Uważaj na jajo!”.
  • Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Stópki, główka”, „Wędrujące dźwięki, „Przepaść”, „Rozciąganie diplodoka”, „Wspinaczka”.
Współpraca z rodzicami:
  • Wzbogacanie kącika przyrodniczego o materiały związane z tematami zajęć.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
  • Utrwalanie zasad komunikacji.
  • Zachęcanie do pracy w parach, współtworzenia.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji bez naruszania granic innych osób.
  • Budowanie postawy otwartości na innych.